Velká cena Japonska – preview

Ikonický a old-schoolový okruh v Suzuce je v kalendáři formule 1 pro pneumatiky největší výzvou, díky velmi vysoké energii, kterou pneumatiky přenáší. Pirelli poprvé do Suzuki nepřivezlo nejtvrdší směs.

Nominované směsi pneumatik Pirelli jsou: P Zero střední (bílá), P Zero měkká (žlutá) a P Zero superměkká (červená). Pneumatiky se budou muset vyrovnat s dlouhými a rychlými zatáčkami, jako je 130R, kde je nejdelší nepřetržitý přenos sil a Spoon. Pneumatiky jsou během celého kola pod neustálým tlakem. S novými pneumatikami jsou závodní časy kol až o 5 vteřin rychlejší, v Suzuce očekáváme další významné zrychlení. Široká škála strategických možností dává prostor k nalezení optimálního kompromisu mezi výkonem a odolností.

 

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Tři nominované směsi:

  • Superměkká směs (červená)
  • Měkká směs (žlutá)
  • Střední směs (bílá)

Okruh z pohledu pneumatik:

  • Boční síly v zatáčkách jsou klíčové, spíše než trakce a brzdění.
  • Počasí a tudíž i teplota trati je v tomto ročním období nepředvídatelná.
  • V Suzuce jsou vysoké úrovně opotřebení i degradace pneumatik. Loni zvítězila strategie dvou zastávek.
  • Týmy obvykle nastavují velký přítlak, aby si pomohly v zatáčkách.
  • Okruh je poměrně úzký, což znesnadňuje předjíždění. Klíčovou roli budou hrát různé strategie.
  • Vývoj trati je těžko předvídatelný a safety car může být další proměnnou.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Trend nominovat měkčí a tudíž i rychlejší pneumatiky do více závodů pokračuje i ve Velké ceně Japonska. V Suzuce je to obzvlášť důležité, protože je to pro pneumatiky jeden z nejnáročnějších okruhů sezony s velkým důrazem na boční zatížení, které může způsobit teplotní degradaci. Monoposty jsou v letošním roce s novými, širšími pneumatikami v zatáčkách mnohem rychlejší, a to je také jeden z důvodů, proč si jezdci okruh v Suzuce tak užívají. Navíc je určitě možné, že uvidíme další rekord kola a v zatáčkách skutečně působivé přetížení”.

 

Co je nové?

  • Poprvé není v Japonsku nominována nejtvrdší pneumatika.
  • Minulý víkend výhrál tým GRT Grasser Racing titul pro Lamborghini ve finále Blancpain GT Series Endurance Cup v Barceloně, kam Pirelli také dodává pneumatiky.
  • Bývalý jezdec formule 1 Erik Comas vyhrál s Lancií Stratos na pneumatikách Pirelli P7 Corsa Classic European Historic Rally Championship.
  • V domácím závodě Hondy zvoilil McLaren nejagresivnější výběr pneumatik, když nominoval nejvíce pneumatik superměkké směsi ze všech týmů.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Suzuce:
22.5 psi psi (přední) a 20.5 psi (zadní)

Limit odklonu kol:
-3.00° (přední) a -1.75° (zadní)

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.