Oproti minulému studenému závodnímu víkendu přesahovala teplota trati v Suzuce 40 °C. Lewis Hamilton s Mercedesem vyhrál Velkou cenu Japonska stylem start-cíl s jednou zastávkou v boxech.

Odstartoval na superměkké směsi a přezul na měkkou. Stejnou strategii zvolila většina jezdců, pozoruhodnou výjimkou byl Hamiltonův týmový kolega Valtteri Bottas, který odstartoval na měkké směsi a odjel první dlouhý stint po penalizaci na startu. Stejnou strategii zvolil také Kimi Raikkonen a oba Renaulty, poslední vozy na startovním roštu, které odjely nejdelší úvodní stint. Díky sérii rychlých zatáček je okruh v Suzuce pro pneumatiky jeden z nejnáročnějších. Brzké vyjetí safety caru a režim virtuálního safety caru ale snížil degradaci pneumatik a prodloužil úvodní stint.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Obě směsi fungovaly podle našich očekávání, ačkoliv byla teplota trati i vzduchu vyšší než předtím během víkendu. Týmům chyběla data o podmínkách a strategii z volných tréninků, protože kvůli počasí a červeným vlajkám neodjely dost jízd. I přesto a fakt, že jsme nominovali měkčí směs než v minulých letech, byla většina jezdců schopna dokončit Velkou cenu Japonska pouze s jednou zastávkou v boxech. Piloti, kteří odstartovali ze zadních pozic využili alternativní strategii (měkké-superměkké), aby v závěru získali lepší umístění”.