Formule 1 – Velká cena Austrálie

První závod z jednadvaceti

Melbourne, 23. – 25. března 2018

SEBASTIAN VETTEL (FERRARI) VYHRÁL VELKOU CENU AUSTRÁLIE, I KDYŽ ODSTARTOVAL Z DRUHÉ ŘADY STARTOVNÍHO ROŠTU

V TEPLÉM A SUCHÉM POČASÍ ZVOLILA VĚTŠINA JEZDCŮ STRATEGII JEDNÉ ZASTÁVKY S PŘEZUTÍM Z ULTRAMĚKKÝCH NA MĚKKÉ PNEUMATIKY

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

ALTERNATIVNÍ STRATEGII ZVOLIL RED BULL, ODSTARTOVAL NA SUPERMĚKKÉ SMĚSI. DANIEL RICCIARDO SKONČIL TĚSNĚ POD PODIEM I PŘES PENALIZACI NA STARTU

Melbourne, 25. března 2018 – Strategie byla pro výsledek ve Velké ceně Austrálie rozhodující. Pilot Ferrari, Sebastian Vettel, využil prvního delšího stintu a do boxů zajel při vyjetí safety caru. Na trať se vrátil na prvním místě, před Mercedesem Lewise Hamiltona, který zajel do boxů již dříve v režimu zelené vlajky jako reakce na počáteční pit box Ferrari Kimiho Raikkonena. Převážná většina jezdců zastavila v boxech jen jednou, aby přezuli z ultraměkké směsi na měkkou. Alternativní strategii využil Red Bull, oba jezdci odstartovali na superměkkých pneumatikách a následně přezuli na měkké. Daniel Ricciardo skončil i navzdory penalizaci na startu čtvrtý. Pilot Mercedesu, Valtteri Bottas a Stofel Vandoorne s McLarenem zvolili odlišnou strategii, odstartovali na ultraměkké směsi a pro body si dojeli po přezutí na superměkkou směs.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:

„Velká cena Austrálie měla dvě rozdílné části, před vyjetím safety caru a po něm, což díky chytré strategii Ferrari rozhodlo o jejich vítězství. Nakonec jsme viděli velmi těsný závod, když se o prvních pěti místech rozhodlo až v závěrečném kole. Většina jezdců zvolila strategii jedné zastávky v boxech, když využili vyjetí safety caru uprostřed závodu, aby šetřili opotřebení pneumatik. Chování všech tří směsí v závodě bylo rozhodně pozitivní. Dva jezdci dokončili závod se strategií jedné zastávky, aniž by využili nejtvrdší dostupnou směs.“

 

Nejlepší časy podle směsí

Měkká Superměkká  Ultraměkká
Ricciardo

1:25.945 s

Vandoorne

1:26.958 s

Hamilton

1:27.753 s

Raikkonen

1:26.373 s

Bottas

1:27.019 s

Raikkonen

1:27.982 s

Hamilton

1:26.444 s

Ricciardo

1:28.127 s

Vettel

1:28.245 s

 

 Nejdelší stint závodu

Směs Jezdec Kola
Měkká Raikkonen 39
Superměkká Bottas, Vandoorne 32
Ultraměkká Hartley 34

Pravdometr

Sebastian Vettel vyhrál závod využitím nejrychlejší strategie jedné zastávky, když odstartoval na ultraměkké směsi, jak jsme předpokládali. Očekávali jsme, že jezdci zastaví v boxech v 28. kole, Vettel přezul v 26. kole, 7 kol po Hamiltonovi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Více exkluzivního obsahu o F1 najdete na Racing Spot:

http://racingspot.pirelli.com/global/en-ww/racingspot

Sledujte nas také na Twitteru @pirellisport
nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/PirelliMotorsport.

 

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.