Spa-Francorchamps, 27. srpen 2017 – Spa je jeden z nejnáročnějších okruhů roku z pohledu pneumatik. Lewis Hamilton s Mercedesem vyhrál před Sebastianem Vettelem po napínavém závěru. Závod byl ovlivněn vyjetím safety caru v 30. kole, což jezdcům dalo příležitost k “volnému” pit stopu. Vedoucí Hamilton přezul na měkkou směs pro finální stint, zatímco Vettel na ultraměkkou, která byla teoreticky o vteřinu na kolo rychlejší.

Do safety caru zvolili oba strategii ultraměkké-měkké směsi, Vettel přezouval o dvě kola později než Hamilton. Jinou strategii zvolil Daniel Ricciardo z Red Bullu, který při prvním pit stopu přezouval z ultraměkké směsi na superměkkou a při safety caru zpátky na ultraměkké pneumatiky – dokončil na třetím místě. Oba jezdci stáje Force India odjeli druhý stint na superměkkých pneumatikách. Vettel zajel na ultraměkké směsi nejrychlejší čas kola – 1m 46.577s – téměř o pět vteřin rychleji než v loňském roce na střední směsi. Po nejistém počasí ze začátku víkendu začal závod při teplotě 27°C a 34°C trati, která zůstala suchá celých 44 kol.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Safety car jako obvykle ovlivnil strategie závodu a eliminoval opotřebení a degradaci pneumatik v závěrečných fázích, jelikož jezdci využili safety car k přezutí pneumatik. Nicméně otázka, jakou směs zvolit, zůstala. V průběhu celého víkendu byli přední jezdci velmi vyrovnaní. Před vyjetím safety caru se zdálo, že leadři na jednom z nejtěžších okruhů sezony zvolili strategii jedné zastávky a odstartovali na debutující ultraměkké směsi”.