Pro domácí závod v Monze nominovalo Pirelli stejně jako v loňském roce střední, měkké a superměkké pneumatiky. Tento výběr je optimální rovnováhou na okruhu známém jako “chrám rychlosti” mezi výkonem a životností, vzhledem k energii, která pneumatikami proudí ve vysokých rychlostech. Zejména rychlosti v zatáčkách Parabolica a Lesmo budou výrazně vyšší. Teploty budou během Velké ceny Itálie vysoké, což dále zvyšuje nároky na pneumatiky.

Tři nominované směsi:

  • Superměkká směs (červená)
  • Měkká směs (žlutá)
  • Střední směs (bílá)

Okruh z pohledu pneumatik:

  • Monza se vyznačuje dlouhými rovinkami, kvůli vysokému přítlaku letošních monopostů by to teoreticky mohlo znamenat menší časový rozdíl v porovnání s jinými okruhy.
  • Monza je spíše o podélných silách, zrychlení a brzdění, než o bočních.
  • Vysoké obrubníky otestují konstrukci pneumatik na silné nárazy.
  • Zatímco v Curva Grande není pravděpodobné zvýšení maximální rychlosti, v zatáčkách Parabolica a Lesmo budou rychlosti až o 30 km/h vyšší.
  • Týmy nastavují nižší přítlak, aby zvýšili maximální rychlosti. To může způsobit ošidné brzdění a akceleraci.
  • V loňském roce byla vítězná strategie jedné zastávky, ale viděli jsme i dva, tři pit stopy.
  • Okruh v Monze odměňuje výkon, takže se týmy zaměří především na výkon motoru.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“S novou generací vozů nejspíše uvidíme nižší nebo podobné rychlosti jako v loňském roce, ale s větším množstvím energie procházející pneumatikami z důvodu mimořádnému přítlaku podle nových předpisů. Kombinace rychlosti a přítlaku určuje mimořádnou zátěž, kterou musí pneumatiky zvládnout. Volba pneumatik byla ovlivněna také rizikem vzniku puchýřů kvůli brzdění v přímém směru. To znamená, že pneumatiky se mohou snadno přehřát a objeví se tak více puchýřů ve srovnání s jinými okruhy. V minulosti jsme v Monze viděli různé počasí, ale po velmi horkém létě můžeme očekávat vysoké teploty i během závodu. Jak to ovlivní chování pneumatik uvidíme až během volných tréninků, kde týmy vyzkouší různé potenciální strategie”.

Co je nové?

  • Aby byla příští generace vozů Formule 2 vybavena novými pneumatikami Pirelli P Zero navrženými speciálně pro ni, zahájí Pirelli ve čtvrtek v Monze testování.
  • Němec Mariajn Griebel je novým šampionem European Junior Rally do 28 let, když vyhrál ve své třídě Barum Czech Rally Zlín se Škodou Fabia R5 obutou na pneumatikách Pirelli.
  • Minulý víkend zavítala do Budapešti série Blancpain GT, kde vyhrál tým Audi WRT na pneumatikách Pirelli P Zero DHD.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Monze:
23.0 psi psi (přední) a 21.0 psi (zadní)

Limit odklonu kol:
-3.00° (přední) a -2.00° (zadní)