Milán, 24.červenec 2017 – Pro Velkou cenu Maďarska jsou nominovány směsi pneumatik P Zero střední (bílá), P Zero měkké (žlutá) a P Zero superměkké (červená), tedy stejný výběr jako v loňském roce a popáté v letošním seriálu (včetně posledního závodu ve Velké Británii). Hungaroring představuje opak Silverstonu, i když je to dobře zavedené a využívané místo, některými parametry se blíží spíše k městským okruhům, jako jsou například ostré zatáčky, poměrně nízký grip a také nižší průměrné rychlosti kol. Počasí může být extrémně horké, které zvyšuje opotřebení pneumatik, a to je také jeden z důvodů proč byla nominována střední směs.

Tři nominované směsi:

  • Superměkká směs (červená)
  • Měkká směs (žlutá)
  • Střední směs (bílá)

Okruh z pohledu pneumatik:

  • Na Hungaroringu jsou pneumatiky neustále zatěžovány, protože okruh je plný zatáček.
  • V roce 2016 byla teplota okruhu v Maďarsku jedna z nejvyšších v sezóně. Strategie dvou zastávek byla po sobotním dešti vítěznou.
  • Pro maximální rychlost v zatáčkách nastavují týmy poměrně vysoké úrovně přítlaku, důraz je ale kladen spíše na mechanickou, než aerodynamickou přilnavost.
  • V Maďarsku jsme v minulosti viděli, že safety car může významně ovlivnit závodní strategii.
  • Na okruhu je pouze jedna rovinka, což znamená, že pneumatiky nemají šanci vychladnout.
  • Předjíždění je velmi obtížné, týmy kladou důraz na kvalifikaci a správnou strategii.
  • Klíčem k úspěchu je spíše řízení a hbitost než pouhý výkon.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Před loňskou Velkou cenou Maďarska byl položen nový povrch, který je hladší a obecně rychlejší než původní. Uvidíme, jak asfalt vyzrál a jaký to bude mít vliv na pneumatiky. Týmy si vybraly převážně měkké a superměkké směsi, které vytvoří základ pro jejich strategie. S ohledem na obtížné předjíždění na Hungaroringu jsou právě strategie, které tvoří rozdíly. Sběr dat v pátek a sobotu by měl být ještě důležitější než obvykle s touto zbrusu novou generací rychlejších vozů”.

Co je nové?

  • Současně s Velkou cenou Maďarska se uskuteční pro Pirelli největší samostatný závod v oblasti dodání pneumatik – 24h Spa v Belgii. Pirelli dodá pro tento závod více než 10 000 pneumatik.
  • Po maďarské Grand Prix proběhne v úterý a ve středu druhý test v sezóně, kde se očekává zapojení všech týmů. Mercedes poskytne na jeden den monopost, aby Pirelli pomohl vyvinout slicky pro rok 2018.
  • Následující víkend po Maďarsku se evropský rallye šampion Kajetan Kajetanowicz zúčastní domácí polské Rally Rzeszow s cílem opětovného převzetí vedení v sérii.
  • Po absolvování poloviny sezóny se Formule 1 vrátí až koncem srpna na Velké ceně Belgie.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu na Hungaroringu:
18.5 psi (přední) a 17.5 psi (zadní)

Limit odklonu kol:
-3.75° (přední) a -2.00° (zadní)