NAPROSTO ROZDÍLNÁ VÝZVA PRO PNEUMATIKY P ZERO (RŮŽOVÉ) – HYPERMĚKKOU SMĚS

Milán, 4. června 2018 – Pro Velkou cenu Kanady jsou nominovány stejné směsi pneumatik jako pro závod v Monaku. Ale charakter obou okruhů nemůže být rozdílnější. V Monaku je velmi důležitá pozice na startu a velmi podobné je to pak v cíli, naopak v Kanadě se může stát cokoliv. To je způsobeno náročným rozložením trati se spoustou příležitostí k předjíždění, nepředvídatelným počasím a letos také nasazením nových hyperměkkých pneumatik P Zero (růžové), které se poprvé představily právě v Monaku. Okruh v Montrealu obsahuje dlouhé rovinky s vysokými rychlostmi a různé zatáčky, naopak trať v Monaku klade na pneumatiky nejmenší nároky ze všech závodů sezony.

Tři nominované směsi:

  • Superměkká směs (červená)
  • Ultraměkká směs (fialová)
  • Hyperměkká směs (růžová)

Okruh z pohledu pneumatik:

  • Opětovně byly vybrány směsi superměkká (červená), ultraměkká (fialová) a hyperměkká (růžová) pneumatik P Zero. Celý víkend bychom tak měli na okruhu vidět spoustu akce.
  • Okruh Gillese Villeneuvea se mimo Velkou cenu zřídkakdy využívá, takže vývoj trati od pátku do neděle bude obzvláště vysoký.
  • Kanada je o trakci a brzdění, spíše o silách v přímce než bočních. Pro brzdy jde o jeden z nenáročnějších okruhů celého roku a jejich přehřátí bude mít vliv i na pneumatiky.
  • Počasí je nepředvídatelné – v roce 2011 (návrat Pirelli do Formule 1) se Velká cena Kanady stala nejdelším závodem v historii tohoto sportu kvůli neustálým přerušením deštěm.
  • Okruh má velmi malé únikové plochy, takže vyjetí safety caru, které ovlivní závodní strategii, je běžné.

 

 Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

„Zatímco v Monaku jsme poprvé viděli nasazení nové hyperměkké směsi, v Montrealu se poprvé opravdu ukáže. Povrch je naprosto hladký, ale díky nominaci nejměkčí kombinace pneumatik, kterou jsme kdy do Kanady přivezli, bychom měli vidět strategie více než jedné zastávky v boxech. V minulosti byla vždy v tomto závodě extrémně široká škála strategií a příchod hyperměkkých pneumatik by měl možnosti ještě dále otevřít. Ve skutečnosti teď nikdo přesně neví, jak se projeví opotřebení a degradace. Data nasbíraná během volných tréninků budou důležitější než kdy jindy“.

Co je nové?

  • Organizátoři závodů se dohodli, že přestaví celou infrastrukturu paddocku a některé práce již byly zahájeny.
  • Vývojový program pneumatik Pirelli pro rok 2019 pokračoval dvoudenními testy na okruhu Paul Ricard ve Francii. Jezdci Mercedesu, George Russel a Valtteri Bottas, se soustředili na přechodné pneumatiky a do mokra.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Montrealu:

21,0 psi (přední)            19,5 psi (zadní)

Limit odklonu kol:

                -3.50° (přední)                     -2.00° (zadní)

Více exkluzivního obsahu o F1 najdete na Racing Spot:

http://racingspot.pirelli.com/global/en-ww/racingspot