Po připojení do kalendáře Formule 1 v roce 1999 byla Velká cena Malajsie jedním z průkopníků Formule 1 na Dálném východě, teď se jede naposledy.

Letošní nominace pneumatik je ve spektru o jeden stupeň měkčí než v loňském roce. Nominované pneumatiky P Zero střední (bílé), P Zero měkké (žluté) a P Zero superměkké (červené) jsou stejnou kombinací jako naposledy v Itálii. V roce 2016 proběhly na okruhu Sepang významné změny. Byly odstraněny obrubníky, které byly charakteristické pro okruh původně postavený na bažině. Nicméně okruh zůstává pozoruhodným díky tropickému a vlhkému počasí s pravidelným monzunem a odpoledními lijáky.

 

Tři nominované směsi:

  • Superměkká směs (červená)
  • Měkká směs (žlutá)
  • Střední směs (bílá)

Okruh z pohledu pneumatik:

  • Obnova povrchu snížila vysokou úroveň drsnosti asfaltu, kterou byl Sepang znám. To umožnilo nominovat měkčí směsi pneumatik.
  • Proces zrání rok starého asfaltu může dát okruhu odlišný charakter oproti loňskému roku.
  • Některé zatáčky jsou s novým asfaltem rychlejší než v minulosti.
  • V tropickém podnebí Malajsie je velmi pravděpodobné nasazení i pneumatik do mokra.
  • Naopak, když je sucho, jsou teploty trati vysoké, což vede k tepelné degradaci. Teplota 59°C v loňském roce byla vůbec nejvyšší teplotou trati celého seriálu.
  • V loňském roce byla vítězná strategie dvou zastávek, ale strategie byla také ovlivněna virtuálním safety carem.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Velká cena Malajsie, kterou jsme viděli v loňském roce, se poněkud lišila od předešlých sezón, a to díky návratu do podzimní části kalendáře a rozsáhlé rekonstrukci povrchu, k němuž došlo v roce 2016. To také zlepšilo odvodnění okruhu, velmi důležitý aspekt na okruhu, kde prší tak silně a často. Vlastnosti asfaltu se však od loňska mohly změnit. Pro Velkou cenu Malajsie jsou nominovány dosud nejměkčí směsi, které jsme na tomto okruhu mohli vidět. Očekáváme rychlejší časy než v loňském roce, obzvláště při volbě superměkké směsi. V důsledku toho budou důležitá data z tréninků a upravení konkrétních strategií”.

Co je nové?

  • Superměkká směs je v Malajsii nominována poprvé.
  • V návaznosti na všechny práce na okruhu v loňském roce nedošlo letos v Sepangu k významným změnám.
  • Pirelli nedávno oslavilo více úspěchů. Audi vyhrálo s Pirelli svůj devátý titul v šampionátu sprintů v sérii Blancpain GT, zatímco Italka Tamara Molinaro získala Ladies Trophy na European Rally Championship.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Sepangu:
21.5 psi psi (přední) a 18.0 psi (zadní)

Limit odklonu kol:
-3.25° (přední) a -1.75° (zadní)