Velká cena Singapuru se poprvé v historii jela na mokru. Piloti z top 6 obuli pneumatiky do přechodných podmínek a dále jsme na startovním roštu viděli směs pneumatik do mokra a do přechodných podmínek.

V první polovině závodu dvakrát vyjel safety car, když byla trať stále ještě mokrá, což někteří jezdci využili k přezutí z pneumatik do mokra na pneumatiky do přechodných podmínek. Daniel Ricciardo odstartoval na přechodných pneumatikách a následně přezul na čerstvou sadu stejné směsi, dokončil závod druhý za Mercedesem Lewise Hamiltona. Po restartu začala trať osychat a v 24. kole začali první jezdci přezouvat na slicky – Kevin Magnussen z Haasu a Felipe Massa s Williamsem. Následně přezuli na slicky všichni přední jezdci, zvolili ultraměkkou směs. Carlos Sainz (Toro Rosso) zvolil superměkké pneumatiky a dojel čtvrtý, dosáhl nejlepšího výsledku v dosavadní kariéře. Jolyon Palmer (Renault) a Stoffel Vandoorne (McLaren) taktéž zajeli nejlepší výsledek v kariéře. Lewis Hamilton ustanovil nový rekord tratě – 1m 45.008s, což je o více než dvě vteřiny rychlejší čas než v loňském roce.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Start byl pro všechny velkou neznámou, když až doposud nepršelo. Taktická nejistota byla umocněna prvním vyjetím safety caru bezprostředně po startu, což znamenalo, že správna strategie musí reagovat na situaci na trati. Přechodné pneumatiky byly nejlepší volbou pro první část závodu, ačkoliv pneumatiky do mokra byly také hojně zastoupeny, trať osychala velmi pomalu. Když byl povrch suchý, všichni jezdci, kromě Carlose Sainze, který odjel fantastický závod, přezuli na ultraměkkou směs”.