Tesla Model S – je toto budoucnost luxusních automobilů?

Tesla je jiná, Model S je první prémiový elektromobil, který nabízí dostatek luxusu, slušný dojezd a uživatelské rozhraní, které nikdo jiný nemá – na 17 palcovém displeji.

Tesla je čistý elektromobil, žádný hybrid se spalovacím motorem. Hnací ústrojí je uloženo pod podlahou a není zde žádná převodovka, což má za následek jednak nízké těžiště vozu a rovněž více místa v interiéru.

Model S využívá těch nejmodernějších baterií, které jsou dnes k mání. Základní verze s 40 kWh baterií má dojezd 160 km, maximální rychlost vozu činí 177 km/h. Takový vůz pořídíte (zatím) na severoamerickém trhu za $ 49 900. V polovině roku 2013 by se eSko mělo dostat do Evropy a Asie. Další verze jsou s 60 a 85 kWh bateriemi. Vrcholem je verze Performance s 85 kWh baterií, která umí pokořit stovku za 4,4 sekundy, maximální rychlost činí 210 km/h a dojezd na jedno nabití je dle výrobce až 480 km.

Neméně zajímavé to je v interiéru. Většina výrobců úspěšně snižuje počet tlačítek na palubní desce, která nahrazují dotykovými displeji. Tesla v tomto směru udělala revoluci – vše, tj. podvozek (výškově stavitelný), klimatizaci, radio, internet, navigaci, ale i takové střešní okno a další funkce ovládá řidič přes 17“ dotykový displej! Obraz z couvací kamery je v HD kvalitě. To nejdůležitější se pak promítá i v kapličce v zorném poli řidiče. Nemá cenu o tom více básnit, podívejte se na video, stojí to za to.

Názor TopDrive

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Přestože Tesla Model S nevypouští ani gram škodlivin do ovzduší, tak pravděpodobně není konečnou odpovědí na otázku týkající se pohonu budoucnosti. Elektřinu „ze zásuvky“ je nutné někde vyrobit. Elektrický pohon je na pořadu dne spíše pro městskou dopravu než pro segment luxusních automobilů, ale přesto si Model S zaslouží pochvalu. Je totiž důkazem, že na elektřinu se dá ujet více než 30 kilometrů a pokud se bude kapacita baterií dále zvyšovat, pak by mohla být elektřina zajímavá i pro manažerské limuzíny, které cestují na dlouhé vzdálenosti. Do té doby budou moderní spalovací motory (ať benzínové či naftové) přeci jen lepší. Napište nám do komentářů, co si o tom myslíte vy.

Video

Podobné články:

4 komentáře u „Tesla Model S – je toto budoucnost luxusních automobilů?“

  1. Baterie 40kW se prodávat nebude, max dojezd jednoho z řidičů je nad 500 km, tuším 503 km. Dynamika elektroaut je obrovská, vyhledejte si třeba video „model S vs BMW M5“ či jiné.

    Motor je celkem malý a má jeden stálý převodový stupeň.

    Určo více info můžete získat i v češtině: http://www.hybrid.cz/tagy/model-s

    Odpovědět
  2. fuj to prostredi vypada jak z iPhone… to musi byt super kdyz takovy system spadne za jizdy :DDD kdyby tam dali W95 bylo by to vic stable 😛

    Odpovědět
  3. Na propagačním videu to vypadá super, ale v reálném prostředí si to moc neumím představit. Tohle zavání bouračkou při každém pokusu o přenastavení topení/klimatizace, nebo přeladění rádia. Tedy pokud nechci při každém tomhle úkonu zastavovat.

    Odpovědět
  4. Viem, že je to odpoveď do cca rok starej diskusie a nikto nebude reagovať, ale aspoň pre budúcich záujemcov …
    Ak systém spadne za jazdy, nič sa nestane – pohon nie je priamo spojený ani závislý od ovládacieho rozhrania. Brzdy brzdia, motor funguje, stierače stierajú 🙂 akurát blikače síce blikajú, ale vnútri nepočuť znamenie (to ťukanie). Zresetovať oba displeje ide aj za jazdy, na youtube sa to dá nájsť.
    Čo sa týka ovládania – klimatizácia (nastavenie teploty a rýchlosti vetráka) sa dá nastaviť aj na volante. Na tom veľkom displeji je panel nastavovania klímy dole a nehýbe sa. Podľa mňa to nie je o nič zložitejšie ako nastavenie automatickej klímy a digitálnym ovládaním – aj tam sa musíte pozrieť akú teplotu nastavujete a kam chcete nastaviť fúkanie vzduchu.
    Hudbu a ovládanie telefónu máte taktiež na volante. Podľa mňa to vyzerá o.k.

    Odpovědět

Napsat komentář