Elektromobily jsou za dveřmi. Mladoboleslavská Škodovka jde ve šlépějích mateřského koncernu a staví se k zelené energii čelem.

Od března 2012 je v testovacím provozu u škodováckých partnerů flotila celkem 10-ti Škoda Octavií. Patří mezi ně mimo jiné ČEZ, ŠKO-ENERGO, Letiště Praha, nebo ČVUT v Praze. V průběhu testů se ladí některé otázky řešení pro následnou sériovou výrobu – jako je např. upozorňovací zařízení – reproduktor umístěný za zadními světly, jež do 50km/h imituje zvuk spalovacího motoru.

Jak se rodila škodovka na elektřinu

Výchozím modelem pro elektromobil se stala Škoda Octavia Combi. Technická specifika jsou působivá. V automobilu běhá úctyhodných 324V. Škoda v současné době ladí podmínky pro sériovou výrobu. 

Škoda Octavia combi 2.0 TDI

Jak se jede na proud

Elektromotor poskytuje výkon až 85 kW. Z 0 na 100 km/h vůz akceleruje za 12 sekund, maximální rychlost činí díky omezovači 135 km/h (fyzicky až 150km/h). Elektrickou energii čerpá z lithium-iontové baterie umístěné pod střední a zadní částí podlahy. Ta se skládá ze 180lithium-iontových článků o šířce 150 mm a délce 650 mm. Celková kapacita baterie tak činí 26,5 kWh, což je energetickým ekvivalentem 6,5 litru nafty v případě spalovacího motoru. Hmotnost je plných 315 kg. Dojezd výrobce udává 150km.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Během testování vyšlo najevo, že reálný dojezd se značně váže na řidiče. Zkrátka, baterie se dá vyždímat i za 50km. Při jízdě „na spotřebu“ je však možné najet na jedno nabití i více než 200km. Dobíjení na 80% kapacity baterie trvá 8 hodin při napětí 230 V (jednofázový proud) nebo 2 hodiny při 400 V (třífázový proud). 

Maximální výkon motoru je 85 kW po dobu jedné minuty, v normálním provozu pak 60kW. Točivý moment dosahuje 270 Nm (po 4 vteřiny, zato ovšem okamžitě), resp. 255 Nm (po 60 vteřin). 

Nové jízdní módy

Nová Škodovka je vybavena několik hi-tech módy jízdy. Ve standardním módu jízdy D je možné páčkami pod volantem upravovat sílu rekuperace. Kromě toho je ještě k dispozici mód B pro instantně maximální rekuperaci. 

Cena modelu Škoda Octavia Green E Line se pohybuje kolem velmi slušných 10-ti milionů korun. Pokud se vám to zdá moc, zajděte do Autoesa a zkuste ojetou Octavii z klasické řady.

Škoda Octavia RS combi