reklama Suzuki

Rozšířená karoserie, masivní spoiler, pohon všech kol a přeplňovaný šestiválcový boxer zůstávají. Co nového tedy můžeme očekávat od budoucí top devětsetjedenáctky?

911 Turbo generace 991 přijede do výkladních skříní showroomů příští rok. Zájemci se mohou těšit na rozšířenou karoserii, masivní nárazníky s množstvím výdechů a velký zadní spoiler. Modely 911 Turbo jsou od 90. let spjaty s pohonem všech kol a nejinak tomu bude i u nového Turba. Vůz bude tradičně poháněn šestiválcem typu boxer 3,8 l s dvojicí nebo dokonce trojicí turbodmychadel. Výkon by se měl pohybovat kolem 386 kW (525 k). Vyšší výkon si Porsche šetří pro verzi Turbo S, ta by mohla mít klidně 405 kW (550 k). Doposavad jsme si u Turba mohli vybírat převodovku, to už ale nebude možné. Novinka bude k mání pouze s převodovkou PDK, což nás ale vzhledem k jejím kvalitám nemrzí. Ostatně i díky ní bude nové Turbo schopné teleportu z 0–100 km/h za 3 sekundy. Maximálka bude ležet někde mezi 310 a 320 km/h.

reklama Isuzu

Pohled do minulosti

Za necelých čtyřicet let ušlo 911 Turbo dlouhou cestu. K jednomu turbodmychadlu se postupně přidalo další a v polovině 90. let nastoupil pohon všech kol. Výkon se za tu dobu zdvojnásobil. První 911 Turbo generace 930 (1975–1978) mělo objem motoru 3,0 l s výkonem 191 kW (260 k). O tři roky později byl objem motoru 930 zvětšen na 3,3 l a přibyl mezichladič stlačeného vzduchu. Výsledkem bylo 220 kW (300 k). S tím si Turbo vystačilo až do konce 80. let. 911 Turbo generace 964 (1990–1994) si ponechalo objem 3,3 l, ale výkon poskočil na hodnotu 235 kW (320 k). Jistou revolucí byla 993 (1995–1997), ta už měla turba dvě, pohon všech kol, objem motoru 3,6 l a výkon 300 kW (408 k). Ve stejném duchu, ale opět s větším výkonem (309 kW/420 k) pokračovala generace 996 (2001–2005). Současná generace 997 má objem 3,8 l a disponuje výkonem 363 kW (500 k). Nutno podotknout, že Porsche dělalo a dodnes dělá výkonnější verze S.

911 Turbo 991 zachyceno při testování v USA