Jaký bude výroční model Porsche 911?

Příští rok bude devětsetjedenáctka slavit 50 let. Protože Porsche chystá výroční model, ale tají podrobnosti, TopDrive se pokusil věštit z benzínových výparů. Seznamte se s možnými podobami speciální 911, která se ukáže příští rok ve Frankfurtu.

V roce 1963 se na frankfurtském autosalonu představila první 911. V roce 2013 nás na tom samém místě čeká premiéra speciálního modelu, který vznikne u příležitosti oslav 50. výročí Porsche 911. Otázka zní – jaký bude? Porsche 911 je auto pro řidiče a všechny speciální devětsetjedenáctky byly vždy zaměřeny na ještě větší zážitek za volantem. Očekáváme tedy, že výroční model půjde v těchto stopách. Uhádnout podobu takového vozu je už oříšek. Současná generace 991 se zatím představila ve dvou karosářských variantách (coupé, cabrio), ve verzích Carrera/Carrera S a Carrera 4/Carrera 4S. Čeká nás tedy ještě verze Turbo/Turbo cabrio, Targa a okruhově zaměřená GT3. S velkou pravděpodobností i GT2. Odpověď na možnou podobu výroční devětsetjedenáctky hledejme v nedávné minulosti a současnosti.

Nepřehlédněte: 911 Turbo 2013

Varianta 1. – moderna

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Pro aktuální 911 si můžete objednat aerodynamický balíček s názvem Sport Design Package skládající se z předního a zadního spoileru. V nabídce jsou i originálně lakovaná kola. Nabízí se možnost, že podobným balíčkem bude vybavena i „oslavenkyně“, která možná bude založena na nové verzi – Targa či Turbo. Karoserie dostane bezpochyby speciální lakování a uvnitř najdeme zvláštní mix barev a materiálů včetně plaketky připomínající 50. výročí modelu 911.

Čtěte: Vymazlená 911

Varianta 2. – motorsport

Další možností je puristický model poukazující na schopnosti 911 na závodních okruzích. Oslavenkyní tak může být přímo GT3 nebo „běžná“ Carrera se závodní výbavičkou – skořepinová sedadla, bezpečnostní rám, lepší podvozek, zvýšený výkon motoru. To celé opět zabalené do speciálních barev a materiálů.

Mohlo by vás zajímat: Špionážní fotky nové 911 GT3 

Varianta 3. – retro

V roce 2010 vzniklo 250 kusů 911 Sport Classic, která se nechala inspirovat legendární 2,7 RS z roku 1973. Sport Classic měla zadní spoiler ve stylu ducktail (kachní ocas), kola v designu Fuchs, prolis na střeše a motor 3,8 l s výkonem 300 kW (408 k). Další rok se představila 911 Speedster – kabriolet odkazující na model 356 Speedster. Tento vůz, který vznikl ve 356 exemplářích, se nabízel ve dvou speciálních barvách. Jeho exteriérové a interiérové prvky byly ztělesněným katalogem dílů z Porsche Exclusive. Pravděpodobnost, že oslavenkyně dostane notnou dávku retro stylu je tedy vysoká. Motor minimálně z Carrery S bude vylepšen o průchodnější sání a sportovní výfukovou soustavu. V interiéru možná najde uplatnění čalounění s retro kostkou či prošívání a barva kůže à la 70. léta. Vtipná by byla i zahnutá řadicí páka manuální převodovky, tak jako to měly staré devětsetjedenáctky.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.