Milujete řízení a máte slabost pro značku Porsche? Pak s žádným z těchto deseti modelů nešlápnete vedle. Každý z nich je navíc dobrou investicí. Čtěte.

Porsche 911 Carrera 2.7 RS

Důvod touhy: Dva sedm RS je matkou všech silničních devětsetjedenáctek, které Porsche vypiplalo pro ty nejnáročnější řidiče. V první polovině 70. let to bylo bez debaty nejlepší auto z Zuffenhausenu.

Porsche 911 Turbo 3.3 (930)

Důvod touhy: První přeplňovaná devětsetjedenáctka, avšak ve vylepšené verzi. Původně třílitrový motor dostal další 0,3 l objemu a zejména pak mezichladič stlačeného vzduchu. Z pohledu řidiče spíš šílené než precizně ovladatelné auto.

Porsche 959

Důvod touhy: Nejvyspělejší Porsche z konce 80. let (dvakrát přeplňovaný motor, pohon všech kol, důraz na aerodynamiku) a přímý konkurent pro Ferrari F40.

Porsche 911 RS (964)

Důvod touhy: Vzhled běžné 911, podvozek však určený přímo na závodní dráhu. V podstatě šlo o civilní podobu závodního vozu ze série Carrera Cup.

Porsche 911 GT2 (993)

Důvod touhy: Další devětsetjedenáctka, která zdědila okruhové manýry. Poslední vzduchem chlazená 911 ve své nejlepší variaci.

Porsche Carrera GT

Důvod touhy: Nejlepší, nejkrásnější, nejdražší a nejvymakanější Porsche z let 2004–2006. Atmosférický desetiválec a manuální převodovka – kombinace, která se už v automobilové historii nebude nikdy opakovat.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 (997)

Důvod touhy: Poslední a nejlepší GT3 s manuální převodovkou. A pochopitelně sběratelský kousek.

Porsche 911 Carrera Cabrio (991)

Důvod touhy: Poslední generace otevřené devětsetjedenáctky patří díky technickému pokroku skutečně k tomu nejlepšímu, co kdy vyjelo z fabriky Porsche s plátěnou střechou. Možná nejlepší současný kabriolet vůbec.

Porsche 911 Carrera GTS (991)

Důvod touhy: Nejlepší kompromis mezi silničně orientovanou Carrerou a okruhově orientovanou GT3.

Porsche Cayman GT4 (981)

Důvod touhy: Letošní novinka. Cayman pro nejnáročnější řidiče, možná vůbec nejlepší řidičské Porsche s manuální převodovkou současnosti.