Páteční garáž 27.1. 2012

Rubrika, ve které naleznete zaparkované tipy, postřehy a novinky za uplynulý týden. Dnešní garáž bude plná BMW, protože představené novinky si zaslouží komentář. Podíváme se na konfigurátor nové M5, ukážeme si facelift X6 a chybět nebudou ani videa.

Začneme hned tím nejsilnějším koněm ze stáje BMW, modelem M5, který jsme na TopDrive vyhlíželi už od října. Dočkali jsme tento týden a hned jsme se s vámi podělili o naše fotografie a dojmy (čtěte zde). Informovali jsme vás o výbavě a lakování tohoto modelu, nicméně slova nemůžou být názornější než samotný konfigurátor, který vás přímo odkáže na model M5. Jak už z našeho článku víte, vůz, který jsme fotili, měl příplatkovou výbavu za cca 700 000 Kč. Když jsme v konfigurátoru zkoušeli si M5 sestavit, tak jsme skončili na ceně 3 100 000 Kč. Výsledkem bylo hezky vybavené auto, ale zdaleka ne s plnou výbavou. Co z toho plyne? Že i když M5 stojí v základu nějakých 2,5 milionu korun vč. DPH, většina zákazníků za něj zaplatí přes 3 miliony, aby byli uspokojeni jeho výbavou.

M5 (F10)

M Performance

Dalším velkým tématem tohoto týdne jsou vozy M Performance. Už v článku jsme zmiňovali, že s příchodem této řady by ta skutečná „eMka“ (1M, M3, M5, X5M a X6M) měla být více odlišena. Automobily BMW řady M vždy představovaly to nejlepší pro řidiče, a přestože to platí dodnes, tak nelze nevidět vývoj, kterým vozy BMW prošly za posledních dvacet let. Propast mezi běžnými BMW a BMW M byla tehdy obrovská, dnes je mnohem menší a vozy řady M Performance ji ještě zmenší.

Vůz M550d xDrive, kterému se už teď přezdívá dieselová M5, disponuje točivým momentem 740 Nm (M5 má 680 Nm), maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, tedy stejně jako u M5 (bez Driver´s paketu) a v akceleraci na stovku je o jen o 0,3 sekundy horší! Považme, že už „obyčejná“ 535d má výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 600 Nm. To není málo a s M-paketem ji můžeme mít samozřejmě taky.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Každá další generace vozů řady M je výkonnější než ta předchozí, ale jak vidíme, běžná produkce se řadě M začíná nebezpečně blížit. Vedení automobilky by se právem mělo obávat, že M550d xDrive může mít vliv na menší prodeje M5. Proč? M550d xDrive sice nenabídne ten krásný zvuk a jízdu s rozevlátou zádí jako M5, ale za mnohem menší cenu nabídne takřka shodnou dynamiku, menší spotřebu paliva, delší dojezd (je to diesel) a větší použitelnost díky pohonu všech kol, který BMW obrovsky protěžuje. Racionálně uvažující člověk tak nebude mít důvod si kupovat M5. Tu si koupí asi jen skuteční srdcaři.

Modelová řada M Performance

Neviditelný facelift X6

Poslední postřeh patří omlazené X6, která v létě 2012 dostane facelift. Řekněme hodně nenápadný facelift. Vnější změny se omezily na přesun mlhovek o pár centimetrů blíže rohům nárazníku. Dále jsou jiné jsou vnitřky světlometů. Tradiční „andělské oči“ v předních světlometech svítí prostřednictvím LED technologie.

Čtěte BMW X6 – víme, proč ho zákazníci milují

Pod kapotu se nastěhovaly úsporné technologie, takže omlazené X6 budou jezdit stejně jako doposavad, akorát s trochu menší spotřebou a produkcí emisí. Interiérová změna je jen jedna, za to zásadní. X6 konečně dostala klasická pádla řazení pod volantem, po kterých jsme volali v článku o úspěchu X6. Tomuto modelu se na trhu daří více než dobře, což potvrzují i čísla, za tři roky se prodalo přes 150 000 kusů.

Porovnejte současnou X6 a faceliftovaný model

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.