Malé SUV od BMW prodělalo lehký facelift. Podezříváme BMW, že s námi hraje hru Najdi pět rozdílů. Američané ale najdou jeden velký rozdíl pod kapotou.
BMW X1 přišlo na trh v druhé polovině roku 2009, takže se nedá nazvat „starým“ modelem. Možná právě proto přistoupil výrobce jen k lehkému vyhlazení vrásek. Tento model, ačkoli má „X“ v názvu, tak není v základu vybaven pohonem všech kol – to poznáte podle označení sDrive v názvu, které poukazuje na zadní hnanou nápravu. Čtyřkolka, označena jako xDrive, dává vzhledem k typu vozidla větší smysl. Toto malé SUV jsme měli možnost otestovat v rámci letošní xDrive Tour, kde se X1 xDrive předvedla v dobrém světle.
Jednou modernizací si X1 prošla už vloni, změna nastala u motorizace 28i, kde byl původní atmosférický šestiválec nahrazen přeplňovaným čtyřválcem. V letošním roce přijde zmiňovaný facelift. Na následujícím obrázku můžete zkusit svůj postřeh.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Nejmarkantnější změna proběhla ve spodní části předního nárazníku. Drobná změna nastala v oblasti mlhových světel a hlavní světlomety mají po vzoru všech současných BMW bílé světelné kroužky pro denní svícení namísto žlutých. Jiné by mělo být i mřížkování v masce chladiče. Vnější zpětná zrcátka mají nyní líbivější tvar a obsahují integrované blikače. Jak moc odlišný je zadní nárazník nevíme, neboť BMW zveřejnilo pouze fotografie předních partií a interiéru.
Nejsilnější benzínovou motorizací pro Evropu zůstává přeplňovaný čtyřválec 2,0 l s výkonem 180 kW (245 k). Protože BMW začne prodávat X1 i na americkém trhu, kde čtyřválec neuspokojí tamní klientelu, nabídne Američanům verzi 35i, tedy přeplňovaný šestiválec 3,0 l s výkonem 225 kW (306 k).