Modernizovaný kočár od BMW a Alpiny: řada 7 a B7

Největší a nejluxusnější BMW prodělalo facelift vzhledu i techniky. V návaznosti na BMW řady 7 se změny taktéž dotkly Alpiny B7. Začněte závidět řidičům limuzín.

Je marné popisovat všechen ten luxus a komfort na palubě Sedmičky, to se musí vidět nebo ještě lépe zažít. Nebudeme vás dlouze unavovat – na první pohled jsou pozměněny nárazníky a zejména pak světlomety. Ty mají LED technologii a LEDková mohou být i přední mlhová světla. Na předním nárazníku jsou patrné snahy o zlepšení aerodynamiky, jiná jsou i zpětná zrcátka. 

Uvnitř na vás čekají nové hlavní ukazatele v kapličce přístrojů, které mění pozadí v závislosti na jízdním režimu. Příplatkové audio Bang&Olufsen o výkonu 1200 W umí z auta udělat koncertní sál. Dalším vylepšením s důrazem na 3D grafiku si prošla navigace Professional, kterou pohání 1,3 GHz procesor. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici vlastní infotainment systém s dvojicí 9,2 palcových obrazovek. Kdyby standardní rozměry sedačkového bavoráku nestačily, je tu tradičně i prodloužená verze “L“ s rozvozem delším o 140 milimetrů.

8 rychlostí pro všechny

Modernizací si prošly i pohonné jednotky. Nikoho nepřekvapí, že se tak stalo s důrazem na vyšší výkon a menší spotřebu paliva. Základ tvoří naftový šestiválec ve verzi 730d s výkonem 190 kW (258 k), citelně větší zátah nabídne dvojitě přeplňovaný diesel 740d s výkonem 230 kW (313 k). Vrcholným dieselem je 750d xDrive s 280 kW (381 k) a 740 Nm. Jak název napovídá, tento model je nabízen výhradně s pohonem všech kol. Akceleraci z 0–100 km/h zvládá pod 5 sekund a jezdí až 250 km/h

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Přeskočme benzínový šestiválec ve verzi 740i a zaměřme se na topmodelky 750i a 760i. „Sedmpade“ má dvakrát přeplňovaný osmiválec s výkonem 331 kW (450 k) a 650 Nm, sedmsetšedesátka s motorem V12 6,0 l 400 kW zůstala jako jediná beze změn. Všechny modely mají standardně 8stupňovou automatickou převodovku a modely 740d, 750i a 750 Li je možné spojit s pohonem všech kol xDrive.

Volba pro nejnáročnější: BMW Alpina B7 Bi-Turbo

Modely 750i a 750 Li slouží jako základ pro převtělení do automobilu BMW Alpina B7 Bi-Turbo. V8 4,4 l s dvěma turbodmychadly dostal od Alpiny doping, jehož výsledkem je výkon 403 kW (548 k) a točivý moment 730 Nm! S poháněnou zadní nápravou akceleruje B7 z 0–100 km/h za 4,3 sekundy, s pohonem xDrive za 4,4 sekundy. S maximální rychlostí 312 km/h si Alpina došlápne na kdejaký supersport. Interiéry B7 se pyšní kůží a dřevěnými dekory, které u BMW nedostanete, to jsou speciality pouze manufaktury sídlící v Buchloe. Hlavním odbytištěm pro model B7 Bi-Turbo jsou Spojené státy, kde se faceliftované vozy objeví v srpnu letošního roku s cenou $ 128 495.

V naší galerii si můžete retrospektivně prohlédnout genezi modelu B7.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.