Alpina D3 Bi-Turbo

Naftový šestiválec vyladěný Alpinou se po XD3 a D5 dostal i pod kapotu trojkového bavoráku, tedy do modelu Alpina D3. Dobrou zprávou je možnost volby náhonu. Taťkové uvítají verzi kombi.

Vznětový řadový šestiválec o objemu 3,0 l nabízí v podání Alpiny výkon 257 kW (350 k) a maximální točivý moment 700 Nm. Pravda, diesel M Performance od BMW je papírově silnější, ale ve středním pásmu otáček se mu motor naladěný Alpinou vyrovná. Alpina tento motor poprvé nabídla v modelu D5 Bi-Turbo (řada 5) a v březnu letošního roku také v modelu XD3 Bi-Turbo (X3). Zbývala jen tedy trojková řada, sedan i Touring (kombík). 


Autor: Alpina Automobiles

Touring a sedan D3 Bi-Turbo

Z 0–100 km/h se D3 vyhoupne za 4,6 sekundy a maximální rychlostí 278 km/h strčí všechny naftové BMW do kapsy. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km, ale dosáhnout takové spotřeby bude vyžadovat dostatek sebezapření vůči touze zašlápnou pedál plynu do podlahy. Převodovku si nevyberete, k mání je jen 8stupňový automat, ale náhon ano. Na výběr máte buď klasickou „zadokolku“ nebo „čtyřkolku“ se systémem xDrive. Fajnšmekři zvolí poháněnou zadní nápravu a navíc si připlatí za samosvorný diferenciál.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Čtěte: Jezdili jsme s nejsilnější Alpinou B6 Bi-Turbo

Alpiny byly vždy definovány decentním vzhledem a luxusním interiérem. Nejinak je tomu u nové détrojky. D3 má vkusně prodloužené nárazníky o spoiler (vpředu) a difuzor (vzadu), čtyři koncovky výfuku a 20“ kola. Zpoza kola vykukují velké brzdy. Podvozek je „alpinácky“ sportovní, ale stále dostatečně pohodlný. Prvky luxusní výbavy jsou totožné s BMW, ale zákaznici Alpiny si vybírají materiály a barvy čalounění včetně dekorace.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.