Rozměry kol a pneumatik za posledních pár let pěkně narostly a to jak v průměru, tak i do šířky. V blízké budoucnosti se tento trend ale změní. Čtěte, na jakých gumách budete jezdit za deset let.
V první polovině 90. let byl rozměr 17 palců v průměru vyhrazen jen silným vozům, sedmnáctky obouvalo BMW M3, ale i McLaren F1 – nejrychlejší auto té doby. Posledních pár let jsou 17“ kola a pneumatiky běžné na kdejakém rodinném hatchbacku. Ti „nejsilnější“ a největší začínají na rozměru 19“. Stará pravda říká, že kola dělají auto, tak proč SUV Porsche Cayenne Turbo neobout do pneu 295/35 R21? Průměry ráfků rostly nebývalým tempem, pneumatiky svojí šířkou začaly připomínat sudy a profilová čísla klesala jako listopadové teploty. Stejně jako výrobci aut, tak i výrobci pneumatik jsou tlačeni předpisy EU k větší efektivitě, tedy ke snižování spotřeby. Předpisy pro valivý odpor (hospodárnost) a brzdný výkon (přilnavost na mokru) se budou od roku 2016 dále zpřísňovat, což nutí výrobce pneumatik hledat nová řešení. Společnost Pirelli uvedla, že pneumatiky budoucnosti budou velké do průměru, ale malé do šíře. Že bychom se vraceli do počátků automobilové historie? Minimálně v kategorii městských (hybridních) vozů tomu tak bude.