Když se štípá dříví, létají třísky. Když bourají exotické automobily, létá karbon, hliník a plast. Jaké jsou nejčastější příčiny nehod takových vozů?

Tím nejčastějším důvodem nehod exotických vozů je nezvládnutí řízení ve vysoké rychlosti. Mnoho řidičů nezná limity těchto vozů a neumí včasně reagovat na přetáčivost či nedotáčivost. Velmi častou chybou je pak sešlápnutí brzdy v situaci, která naopak vyžaduje přesné korekce volantem a konstantní sešlápnutí plynového pedálu. Je nutné počítat s rozdílným chováním vozů s motorem vpředu a s motorem uprostřed.

Přestože dnešní supersporty jsou mnohem jednodušší na ovládání, zejména díky poloautomatickým převodovkám, kde řidič nemusí řešit meziplyny a vůbec práci se spojkou, neznamená to, že kočírování výkonu 400, 500 a více koní je hračka, kterou zvládne každý. Stabilizační systémy, ačkoli jsou stále dokonalejší, zázraky nedokážou. Nejdůležitější prvek vozu se tedy nachází mezi volantem a sedačkou. Nazývá se řidič a v případě těch nejdražších automobilů jím zpravidla bývá hvězda showbusinessu či sportu.

Šlápnout na plyn umí každý, ale jezdit rychle a zároveň bezpečně vyžaduje trénink. Řada nehod však paradoxně vznikne i v malé rychlosti, a to čirou nepozorností či předváděním se. O to smutnější je pak pohled na zbytečně zdemolovaná Ferrari, Lamborghini, Porsche a další automobily věhlasných značek.