reklama Suzuki

S nápisem Hand built in England, atmosférickým dvanáctiválcem a otevřeným nebem nad hlavou přijíždí poslední počin z dílen Aston Martin.

K modelu Vantage, potažmo V12 Vantage S bylo řečeno již vše. Ta samá písnička se dá odzpívat i na téma nově představeného Roadsteru. Technicky jsou coupé a roadster totožnými vozy. Z názvu je patrné, že je vůz poháněn dvanáctiválcovým motorem. Výkonu 421 kW (573 k) a točivého momentu 620 Nm je dosaženo atmosférickou cestou, tedy bez přeplňování. Vysoké otáčky, kompresní poměr 11,1:1 a objem 5935 ccm dělají své. I roadster dostal do vínku 7stupňovou automatizovanou manuální převodovku Sportshift III s pádly řazení pod volantem. Součástí standardní výbavy jsou adaptivní tlumiče Bilstein a karbon-keramické brzdy Brembo. Oproti coupé (1665 kg) nabral roadster na váze(1745 kg). Akceleraci z 0–100 km/h zvládá za rovné 4 s a maximální rychlost činí 323 km/h.

reklama Isuzu

Tento vůz je zejména o motoru. O tom jsme se přesvědčili při TESTu osmiválcové verze V8 Vantage Roadster.

V12 Vantage S Roadster se nabízí ve 34 odstínech laků karoserie, se dvěma typy kol, každý v několika odstínech. Na voze je použito mnoho karbonových dílů, které jsou funkční, ale mají i zkrášlující funkci. Přesto lze ještě připlácet za tzv. Carbon Pack, dále za odlehčená sedadla či prémiové audio Bang & Olufsen BeoSound (1000 W). 

Video od Aston Martin