Král je mrtev, ať žije král. Po malém Astonu s velkým motorem, V12 Vantage, přijíždí přepracovaný V12 Vantage S. Výstižná charakteristika zní následovně: starý pardál s novými součástkami.
Contents
Pohled zpět
Podíváte-li se na nový V12 Vantage S, tak ihned poznáte, že se jedná o Aston Martin Vantage, bystřejší z vás pak nebudou mít problém identifikovat verzi V12. Tvary nárazníků a zejména pak kapota s četnými průduchy prozrazuje objekt touhy skrývající se pod ní. Pro model Vantage, který vznikl v roce 2005, se počítalo s osmiválcovým motorem, proto taky jeho název zněl a zní V8 Vantage (čtěte nás test modelu V8 Vantage Roadster). Pak někoho z Aston Martinu napadlo nacpat do Vantage dvanáctiválec. Výsledkem byl V12 Vantage, tedy pouze coupé, ale koncem minulého roku pak Aston Martin rozjel výrobu limitované série 101 kusů V12 Vantage Roadster. Velký motor v „malém“ autě byl vždycky atraktivní záležitostí a dvanáctiválcový Vantage je podle mnohých nejlepším Astonem posledních let.
Pohled na
Vzhledově se V12 Vantage S odlišil černou střechou a černě lakovanou zadní kapotou v místech mezi světlomety. Hliníkové mřížky v předních blatnících a masku chladiče nahradily karbonové díly. V kabině vládně vybraná kůže, alcantara a hliníkové detaily. Příplatkový karbonový paket dodá interiéru správný šmrnc.
Pohled pod
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Pod přední kapotou trůní atmosférický dvanáctiválec 6,0 l s vyšším výkonem i točivým momentem, konkrétně 421 kW (573 k) a 620 Nm (dříve 380 kW a 570 Nm). Nové je výfukové potrubí, ale Aston Martin se podíval na zoubek i samotnému motoru, protože 41 kW a 50 Nm navíc se na atmosférickém motoru nevykouzlí jen tak. Tou největší změnou je ale převodovka. Manuální šestikvalt skončil na smetišti a na jeho místo přišel o 25 kilogramů lehčí automatizovaný 7stupňový manuál Sportshift III AMT s hydraulickým ovládáním. Převodovku dodalo Graziano a prý se jedná o skříň odvozenou od závodní převodovky používanou ve vozech GT4, GT3 a GTE.
Tlumiče – další velké téma tohoto modelu – 3stupňové adaptivní (poprvé v modelu Vantage) odpružení od Bilstein s režimy Normal, Sport a Track. Jejich další předností, dle Aston Martinu, je „spolupráce“ s posilovačem řízení (ZF Servotronic). Tlačítko SPORT na palubní desce pak přiostří odezvu na sešlápnutí plynu, otevře výfuky a přinutí převodovku k větší aktivitě. DSC má dva stupně, přísný a benevolentnější, nebo jej pak můžete zcela vypnout. Vůz s maximální rychlostí 330 km/h o váze 1665 kilogramů krotí karbon-keramické brzdy Brembo. Model V12 Vantage S obouvá pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.
Názor TopDrive
V12 Vantage S je další pěkný, zajímavý a pro řidiče atraktivní Aston Martin, ale popravdě to už začíná být trochu ohraná písnička. Myslíme si, že tohle by byla povedená tečka za stávající generací Vantage, protože je nejvyšší čas na nový model.