reklama Suzuki

Od 1. listopadu do 31. března platí na silnicích pravidla pro provoz vozidel v zimním období.

Ještě na jaře to vypadalo, že se pro tuto sezónu schválí zákon, jež stanoví zimní pneumatiky jako povinnost po celé tyto čtyři měsíce. To se nestalo, takže jsou řidiči vázáni stejnými nařízeními jako minulý rok. Dávejte proto pozor na počasí i značky.

Pravidla zimního provozu

Zimní pneumatiky musíte svému autu nasadit, pokud se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led či námraza. Jsou povinné i v případech, kdy lze dle povětrnostních podmínek předpokládat, že se během jízdy souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza na silnici vyskytnou.


wikipedia.org

Krásný les

Zimní kola nařizuje také kulatá modrá značka s bílým symbolem vozidla a sněhové vločky. Pokud budete i v případě výše jmenovaných podmínek jezdit s gumami letními, udělí vám policista pokutu do 2 000 Kč. Chytí-li vás podruhé, má právo vám další jízdu zakázat. Porušíte-li předpisy, pojedete ve sněhu na letních kolech a způsobíte dopravní nehodu, zapíše se tento fakt také do protokolu o pojistné události a bude hodnocen při dalším šetření.

reklama Isuzu

Jezdíte-li v zimě často, zvažte, zda by se vám nehodilo havarijní pojištění na toto období. Nechcete-li si jej zařizovat, můžete zvolit variantu připojištění k povinnému ručení.

Doporučení

Na zimních pneumatikách jezděte nejlépe po celou dobu zimní sezony. Jde především o vaši bezpečnost. V tomto období lze těžko předvídat, jak se počasí vyvine. Brzdná dráha je při teplotě 0° C u zimní pneumatiky prokazatelně o 3 m kratší než u letní. Jak na ledu brzdí auto s letními a zimními pneumatikami se můžete podívat na videu České televize.

Jak má zimní pneumatika vypadat


autembezpecne.cz

Značení zimních pneu

Pneumatiku na zimu rozpoznáte dle označení M+S (mud and snow) a obrázku hor se třemi vrcholy a sněhovou vločkou. Někteří výrobci se snaží řidiče oklamat a dávají M+S i na gumy letní. Znak hor však představuje 100% záruku.

Kolo musí mít hloubku dezénu minimálně 4 mm. Jakmile se dostane pod tuto hranici, není vzorek dostatečný a pneumatiky mohou např. při rozjezdu prokluzovat. Ideálně byste zimní kola měli nasadit, jakmile teplota klesne pod 7° C.

Zimní pneumatika má jiné složení než letní. Rychleji se opotřebovává. Proto by se měla používat maximálně čtyři sezony.