Jeho týmový kolega, Valtteri Bottas, zvolil alternativní strategii s počátečním dlouhým stintem na měkkých s následným přezutím na superměkké pneumatiky. Defekt pneumatik obou jezdců týmu Ferrari těsně před cílem ještě Pirelli společně s týmem podrobí zkoumání.
Silverstone, 16. července 2017 – Lewis Hamilton, jezdec Mercedesu, vyrovnal rekord v počtu vítězství ve Velké ceně Velké Británie (5 vítězství – jezdci Jim Clark, Alain Prost a nyní i Lewis Hamilton). Hamilton zvítězil z pole position stylem start-cíl. Odstartoval na superměkké směsi a přezul na měkkou bez ztráty vedení. Tu samou strategii zvolila většina dalších pilotů.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Podle očekávání to byl týmový kolega, Valtteri Bottas, kdo zvolil opačnou strategii startu na měkké směsi, získání pozic při pit stopu soupeřů, následném přezutí na rychlejší superměkkou směs a dalšímu získání pozic v závěru závodu.
Oba jezdci Ferrari, Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen, měli v závěru závodu defekt na levé přední pneumatice. Zapříčinil to pozdější pit stop Raikkonena, který přesto dokončil na stupních vítězů. Vettel dojel omezenou rychlostí. Důvody defektu budou ještě společně zkoumány ze strany Pirelli i týmu Ferrari.
Silverstone je jeden z nejnáročnějších okruhů roku. Monoposty odolávají silám vyšším než 5G. Nicméně se superměkké pneumatiky, poprvé použité na Silverstonu, se všemi aspekty vypořádaly dobře. Například Daniel Ricciardo z Red Bullu odstartoval po penalizaci z 19. místa, odjel dlouhý počáteční stint na superměkké směsi a dokončil na pátém místě.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Velkou cenu Velké Británie poznamenaly těsně před koncem defekty pneumatik obou jezdců Ferrari, Sebastiana Vettela i Kimiho Raikkonena. To je skutečně škoda a my se společně s týmem podíváme na důvody těchto událostí. Závod se odjel v neskutečném tempu a nejrychlejší kolo bylo o téměř pět vteřin rychlejší než v roce 2016”.
Pravdometr: Lewis Hamilton zvítězil se strategií jedné zastávky, kterou jsme předpokládali. Ačkoliv strategie závisela na stupni opotřebení superměkkých pneumatic. Po startu na superměkké směsi přezul na měkkou v 25. kole.