NAPROSTO ROZDÍLNÁ VÝZVA PRO PNEUMATIKY P ZERO (RŮŽOVÉ) – HYPERMĚKKOU SMĚS
Milán, 4. června 2018 – Pro Velkou cenu Kanady jsou nominovány stejné směsi pneumatik jako pro závod v Monaku. Ale charakter obou okruhů nemůže být rozdílnější. V Monaku je velmi důležitá pozice na startu a velmi podobné je to pak v cíli, naopak v Kanadě se může stát cokoliv. To je způsobeno náročným rozložením trati se spoustou příležitostí k předjíždění, nepředvídatelným počasím a letos také nasazením nových hyperměkkých pneumatik P Zero (růžové), které se poprvé představily právě v Monaku. Okruh v Montrealu obsahuje dlouhé rovinky s vysokými rychlostmi a různé zatáčky, naopak trať v Monaku klade na pneumatiky nejmenší nároky ze všech závodů sezony.
Tři nominované směsi:
- Superměkká směs (červená)
- Ultraměkká směs (fialová)
- Hyperměkká směs (růžová)
Okruh z pohledu pneumatik:
- Opětovně byly vybrány směsi superměkká (červená), ultraměkká (fialová) a hyperměkká (růžová) pneumatik P Zero. Celý víkend bychom tak měli na okruhu vidět spoustu akce.
- Okruh Gillese Villeneuvea se mimo Velkou cenu zřídkakdy využívá, takže vývoj trati od pátku do neděle bude obzvláště vysoký.
- Kanada je o trakci a brzdění, spíše o silách v přímce než bočních. Pro brzdy jde o jeden z nenáročnějších okruhů celého roku a jejich přehřátí bude mít vliv i na pneumatiky.
- Počasí je nepředvídatelné – v roce 2011 (návrat Pirelli do Formule 1) se Velká cena Kanady stala nejdelším závodem v historii tohoto sportu kvůli neustálým přerušením deštěm.
- Okruh má velmi malé únikové plochy, takže vyjetí safety caru, které ovlivní závodní strategii, je běžné.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
„Zatímco v Monaku jsme poprvé viděli nasazení nové hyperměkké směsi, v Montrealu se poprvé opravdu ukáže. Povrch je naprosto hladký, ale díky nominaci nejměkčí kombinace pneumatik, kterou jsme kdy do Kanady přivezli, bychom měli vidět strategie více než jedné zastávky v boxech. V minulosti byla vždy v tomto závodě extrémně široká škála strategií a příchod hyperměkkých pneumatik by měl možnosti ještě dále otevřít. Ve skutečnosti teď nikdo přesně neví, jak se projeví opotřebení a degradace. Data nasbíraná během volných tréninků budou důležitější než kdy jindy“.
Co je nové?
- Organizátoři závodů se dohodli, že přestaví celou infrastrukturu paddocku a některé práce již byly zahájeny.
- Vývojový program pneumatik Pirelli pro rok 2019 pokračoval dvoudenními testy na okruhu Paul Ricard ve Francii. Jezdci Mercedesu, George Russel a Valtteri Bottas, se soustředili na přechodné pneumatiky a do mokra.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Montrealu:
21,0 psi (přední) 19,5 psi (zadní)
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Limit odklonu kol:
-3.50° (přední) -2.00° (zadní)
Více exkluzivního obsahu o F1 najdete na Racing Spot:
http://racingspot.pirelli.com/