Pokud jste ještě nepřezuli, od 1. dubna tak již podle zákona (i dlouhodobé předpovědi počasí) můžete bezpečně přezout na letní pneumatiky.
Jestliže jste v garáži našli pneu s dezénem pod 3 mm (zákonem stanovená minimální hloubka je 1,6 mm, to ale podle expertů často nestačí, viz. video), mohl by se vám hodit následující přehled letních pneumatik podle testů, a to jak letošních tak i loňských.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Contents
Pneumatiky pro menší a střední vozy (14″ až 16″)
Pro menší a střední vozy byly testovány pneumatiky spíše loni, letos se testující organizace zaměřili na testy pneumatik v rozměru ráfku 17″. Z loňských testů jednoznačně nejlépe dopadla pneumatika Dunlop Sport BluResponse, která zvítězila ve třech ze 4 testů. Její předností jsou zejména jízdní vlastnosti na suchu i mokru, naopak lehce zaostává v testu opotřebení, kvůli kterému se v testu ADAC umístila až na 3. místě. I přesto však lze tuto pneumatiku velmi doporučit. Pokud však místo sportovních jízdních vlastností preferujete spíše úsporu nákladů, vhodným výběrem může být Michelin Energy Saver +, která jak v testu ADAC, tak i Autobild dosáhla výborného hodnocení ve valivém odporu i opotřebení. Nezaostává však ani v jízdních vlastnostech, kde se vždy drží mezi doporučenými pneumatikami. Dále neuděláte chybu nákupem Goodyear Efficient Grip Performance, Vredestein Sportrac 5 nebo Continental ContiPremiumContact 5. Vítěze i tyto letní pneumatiky podrobně najdete na testpneumatik.eu.
Dunlop Sport BluResponse dominuje v testech pro menší a střední vozy
Pneumatiky pro střední a větší vozy (17″ až 19″)
Pro vozy s ráfky 17″, 18″ a 19″ je letošní rok velmi bohatý na testy – rozměr 225/45 R17 testoval autoklub ACE (a v roce 2013 i ADAC), rozměr 225/50 R17 testoval jak Autobild, tak i Autozeitung. Díky tomu lze docela dobře eliminovat odchylku jednotlivých testování. Nejlépe v jednotlivých testech pro tyto větší rozměry pneumatik dopadla Continental ContiSportContact 5, která letos zvítězila v testu ACE i Autozeitung, loni navíc i v testu ADAC a SportsCars (v rozměru 225/35 R18). Její velkou předností je jízda na mokru, absolutně nejlepšího výsledku v testu ACE dosáhla v oblasti mokrého brzdění a celkově poskytuje ve všech oblastech vyrovnané výsledky. Její nevýhodou může být vyšší cena oproti ostatním. Levnější variantou může být pneumatika Dunlop, a to Dunlop SP Sport MAXX TT. Ta je podle testů jízdně velmi dobrá, pouze v testu Autobild se propadla, a to kvůli rychlému opotřebování se. To však oproti Continentalům může vynahradit cenou, která je nižší. Ideálním kombinací jízdních vlastností a úspory nákladů je Michelin Primacy 3, která vyhrála test AutoBild 2014 právě svými vyrovnanými vlastnostmi a nejlepší známkou v oblasti opotřebení. Mezi další pneumatiky, které můžeme doporučit se řadí například Pirelli Cinturato P7 případně sportovnější P Zero. Celkové výsledky testu letních pneumatik 2014 najdete zde.
Continental ContiSportContact 5 vyhrává jeden test za druhým
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Novinky pro letošní rok
Barum Bravuris 3
Novinka z české dílny se jmenuje Bravuris 3 a slibuje velmi vysoký dojezd při zachování skvělých jízdních vlastností. Letos byla i otestována a to autoklubem ACE, kde se umístila na 9. místě. Nutno říct, že Barum ani na nejvyšší příčky v testech necílí a umístění mezi nejlepšími lze považovat za úspěch. Přesto v tomto testu Barumka prvenství má, a to v oblasti ekonomie provozu. Ve valivém odporu byla druhá a to je také velmi dobré umístění na pneumatiku o 1500Kč za kus levnější než je cena vítěze testu. Celkově se tak jedná o velmi výhodnou koupi. Škoda jen, že nebylo měřeno opotřebení, protože to by podle slov výrobce měla být největší přednost této letní pneumatiky Barum.
Uniroyal Rainsport 3
Tato pneumatika do deště, jak ji nazývá sám výrobce, je nástupcem úspěšné Rainsport 2, která vždy dosahovala skvělých vlastností na mokru, a to i přes to, že její dezén je již značně zastaralý. Proto přišel Uniroyal s novým asymetrickým směrovým dezénem, který by měl vylepšit jízdní vlastnosti předchůdce. A nejen to, pneumatika by si je měla zachovat po celou dobu životnosti, což bývá nevýhodou standardních letních pneumatik. Uniroyal se totiž inspiroval v přírodě a vyvinul technologii žraločí kůže, která umožňuje dosahovat nejen skvělé odolnosti proti aquaplaningu. Na testy si bohužel budeme muset ještě počkat, podle počátečních ohlasů se však jedná o horkého kandidáta pro ty, kteří vyžadují na mokru výkon bez kompromisů.
Podobné články:
- Testy zimních pneumatik – na čem se v zimě jezdí nejlépe
- Na letní pneumatiky přezuje pouze polovina Čechů – patříte mezi ně?
- Dunlop představuje novou vysoce výkonnou pneumatiku, jež dosahuje výborného hodnocení na evropském štítku
- Nepoužívejte zimní pneumatiky v letním období
- Nový Jaguar XE na pneumatikách Dunlop