Testy zimních pneumatik – na čem se v zimě jezdí nejlépe

Zimní silnice představují pro řidiče občas docela oříšek. Člověk musí být neustále ve střehu, dávat pozor na nepředvídané reakce auta na zasněžené či namrzlé vozovce. Ideální je jezdit obezřetně a raději pomalu.

I když se totiž silnice může na pohled zdát v pořádku, může být pokrytá zrádnou ledovkou. Spoustu nehod má ale na svědomí také rozbředlý tající sníh, který často tvoří poměrně vysokou vrstvu, a na kterých auta takzvaně plavou. Nekvalitní, sjeté nebo nedej bože letní pneumatiky, celou situaci ještě zhoršují. Věnujte tedy pozornost tomu, na čem vlastně v zimních měsících jezdíte. Může to znamenat rozdíl mezi vámi a tím druhým autem v příkopě. 

Několik slov obecně 

Pravidlo pro zimní pneumatiky zní: minimální hloubka dezénu by měla být alespoň čtyři milimetry, na všech čtyřech kolech byla být pneumatika se stejným vzorem a stejné značky, ideálně také se stejným opotřebením (jinými slovy stejnou hloubkou dezénu), zimní pneumatiky by neměly být více než čtyři roky staré. 

Proč právě čtyři roky a jak je to s tou stejnou hloubkou dezénu? Zimní pneu je standardně vyráběno z měkčích směsí, než letní pneumatiky. Lépe pak drží i ve zhoršených podmínkách. Časem ovšem směs tvrdne a pneumatika ztrácí své vlastnosti. V tom taky tkví výhoda nových typů pneumatik – máte jistotu, že směs je opravdu nová. I když kupujete nové, ale levné pneu, nemusí to být zcela nový výrobek a při koupi tak nevíte, jestli už nějaký ten rok neleží na skladě. Pozor na to. Co se stejné hloubky dezénu na všech čtyřech kolech týče, je vhodné vědět, že auto, které má na jedné nápravě více sjeté pneumatiky, než na druhé, je v zimě náchylnější na smyky. 

Testy ADAC

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Pro zimu 2012/2013 jako každým rokem německý ADAC prováděl testy pneumatik. Hodnoceny byly na základě několika parametrů: vlastnosti na suchu, na mokru, na sněhu, ledu, hluk, opotřebení pneumatik a spotřeba paliva. Testují se vždy různé rozměry, jejichž vlastnosti se mírně liší. Pokud bychom ale vzali průřez těmito testy, nejlépe se ve všech rozměrech a ve všech hodnocených parametrech umístily pneumatiky Michelin Alpin 4, Continental ContiWinter Contact TS 800 a TS 850 a Barum Polaris 3. Tyto pneumatiky získaly hodnocení Velmi dobré. Nejhůře ovšem dopadly méně známé značky, které ovšem mohou být prodávány jako snad to nejlevnější pneu na trhu. Je tedy třeba dávat si pozor na málo známé značky, extrémně levné pneumatiky a raději si připlatit, když se jedná o bezpečnost.  

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.