Aston Martin Rapide S – britská evoluce

Tři roky po představení čtyřdveřového modelu Rapide přispěchal Aston s novou verzí nazvanou S. Ta nahradí již za měsíc tu předcházející. Poznávacím znamením je větší tlama chladiče, ostatní vychytávky jsou schovány pod karoserií.

Karoserie po liftingu

Rapide, jakožto duchovní nástupce Lagondy pokračovatelem čtyřdveřových modelů, byl odpovědí Aston Martinu na tehdy příchozí trend čtyřdveřová luxusní coupé jako Porsche Panamera a Mercedes CLS. Automobilka o něm sebevědomě prohlašuje, že je nejkrásnějším vozem třídy. Esko dost klame tělem, protože měří na délku solidních 5019 mm, na šířku 1929 mm a na výšku 1360 mm. Jak jsme již uvedli, změny se dočkala přední maska, ta byla původně dvoudílná, nyní byly dva díly nahrazeny jedním masivním. Nový design dostala i litá kola. Rapide S je osazován dvacetipalcovými koly s desetipaprskovým designem. Kdo si potrpí na karbonové doplňky, může nyní zvýraznit vzhled vozu výrazným předním spoilerem, zpětnými zrcátky, difuzorem nebo moduly v zadních svítilnách z tohoto materiálu.

Mohlo by vás zajímat: Omlazený Aston Martin DB9

Více síly pod kapotou

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Už v prvním vydání Rapide nebyl pod přední kapotou uložen žádný lenoch. Atmosférický vidlicový dvanáctiválec 6,0 l posílil o 81 koní na výsledných 558 koní resp. 410 kW. Zvedl se i krouticí moment z 600 na 620 Nm. Řazení bylo svěřeno šestistupňovému automatu. Že konstruktéři nezaháleli, dokazuje motor usazený o 19 mm níže, což přináší žádoucí snížení těžiště. Rozložení váhy na nápravy (přední/zadní) je v poměru 48:52, tedy téměř ideální. O to, aby bylo možné 1990 kg vážící vůz zastavit, se starají vpředu kotouče průměru 398 mm se šestipístkovými třmeny, vzadu jim sekundují 360 mm kotouče osazené „čtyřpístky“. Nárůstu výkonu odpovídají i vylepšené dynamické parametry – maximální rychlost 305 km/h (+3 km/h) a akcelerace 0–100 km/h za 4,9 s (-0,3s). Kombinovaná spotřeba 14,1 litru na 100km vás zřejmě zajímat nebude.

Co na to konkurence?

Jako přímé rivaly lze brát Mercedes CLS 63 AMG, jenž generuje z osmiválce 5,5 litru biturbo výkon 525 koní a na stovce je za 4,4 sekundy. Dalším je Porsche Panamera Turbo S, které je vyzbrojeno rovněž biturbem V8 4,4 litru s maximem výkonu 550 koní. Stovku zdolá za 3,8 s. Na „topspeed“ si nemají co vyčítat. Takže konečná volba bude opět zejména otázkou osobního vkusu. Ještě dodejme, že prodejní cena Rapide S se bude pohybovat kolem částky 4,5 milionu Kč.

Které čtyřdveřové coupé se vám líbí nejvíce?

Video

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.