Pokud jste ještě nepřezuli, od 1. dubna tak již podle zákona (i dlouhodobé předpovědi počasí) můžete bezpečně přezout na letní pneumatiky.

Jestliže jste v garáži našli pneu s dezénem pod 3 mm (zákonem stanovená minimální hloubka je 1,6 mm, to ale podle expertů často nestačí, viz. video), mohl by se vám hodit následující přehled letních pneumatik podle testů, a to jak letošních tak i loňských.

Pneumatiky pro menší a střední vozy (14″ až 16″)

Pro menší a střední vozy byly testovány pneumatiky spíše loni, letos se testující organizace zaměřili na testy pneumatik v rozměru ráfku 17″. Z loňských testů jednoznačně nejlépe dopadla pneumatika Dunlop Sport BluResponse,  která zvítězila ve třech ze 4 testů. Její předností jsou zejména jízdní vlastnosti na suchu i mokru, naopak lehce zaostává v testu opotřebení, kvůli kterému se v testu ADAC umístila až na 3. místě.  I přesto však lze tuto pneumatiku velmi doporučit. Pokud však místo sportovních jízdních vlastností preferujete spíše úsporu nákladů, vhodným výběrem může být Michelin Energy Saver +, která jak v testu ADAC, tak i Autobild dosáhla výborného hodnocení ve valivém odporu i opotřebení. Nezaostává však ani v jízdních vlastnostech, kde se vždy drží mezi doporučenými pneumatikami. Dále neuděláte chybu nákupem Goodyear Efficient Grip Performance, Vredestein Sportrac 5 nebo Continental ContiPremiumContact 5. Vítěze i tyto letní pneumatiky  podrobně najdete na testpneumatik.eu. 

Dunlop Sport BluResponse dominuje v testech pro menší a střední vozy

Pneumatiky pro střední a větší vozy (17″ až 19″)

Pro vozy s ráfky 17″, 18″ a 19″ je letošní rok velmi bohatý na testy – rozměr 225/45 R17 testoval autoklub ACE (a v roce 2013 i ADAC), rozměr 225/50 R17 testoval jak Autobild, tak i Autozeitung. Díky tomu lze docela dobře eliminovat odchylku jednotlivých testování. Nejlépe v jednotlivých testech pro tyto větší rozměry pneumatik dopadla Continental ContiSportContact 5, která letos zvítězila v testu ACE i Autozeitung, loni navíc i v testu ADAC a SportsCars (v rozměru 225/35 R18).  Její velkou předností je jízda na mokru, absolutně nejlepšího výsledku v testu ACE dosáhla v oblasti mokrého brzdění a celkově poskytuje ve všech oblastech vyrovnané výsledky. Její nevýhodou může být vyšší cena oproti ostatním. Levnější variantou může být pneumatika Dunlop, a to Dunlop SP Sport MAXX TT. Ta je podle testů jízdně velmi dobrá, pouze v testu Autobild se propadla, a to kvůli rychlému opotřebování se. To však oproti Continentalům může vynahradit cenou, která je nižší.  Ideálním kombinací jízdních vlastností a úspory nákladů je Michelin Primacy 3, která vyhrála test AutoBild 2014 právě svými vyrovnanými vlastnostmi a nejlepší známkou v oblasti opotřebení. Mezi další pneumatiky, které můžeme doporučit se řadí například Pirelli Cinturato P7 případně sportovnější P Zero. Celkové výsledky testu letních pneumatik 2014 najdete zde.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Continental ContiSportContact 5 vyhrává jeden test za druhým

Novinky pro letošní rok

Barum Bravuris 3

Novinka z české dílny se jmenuje Bravuris 3 a slibuje velmi vysoký dojezd při zachování skvělých jízdních vlastností. Letos byla i otestována a to autoklubem ACE, kde se umístila na 9. místě. Nutno říct, že Barum ani na nejvyšší příčky v testech necílí a umístění mezi nejlepšími lze považovat za úspěch. Přesto v tomto testu Barumka prvenství má, a to v oblasti ekonomie provozu. Ve valivém odporu byla druhá a to je také velmi dobré umístění na pneumatiku o 1500Kč za kus levnější než je cena vítěze testu. Celkově se tak jedná o velmi výhodnou koupi. Škoda jen, že nebylo měřeno opotřebení, protože to by podle slov výrobce měla být největší přednost této letní pneumatiky Barum

Uniroyal Rainsport 3

Do deštivého počasí je Uniroyal Rainsport 3 ideální pneumatika

Tato pneumatika do deště, jak ji nazývá sám výrobce, je nástupcem úspěšné Rainsport 2, která vždy dosahovala skvělých vlastností na mokru, a to i přes to, že její dezén je již značně zastaralý. Proto přišel Uniroyal s novým asymetrickým směrovým dezénem, který by měl vylepšit jízdní vlastnosti předchůdce. A nejen to, pneumatika by si je měla zachovat po celou dobu životnosti, což bývá nevýhodou standardních letních pneumatik. Uniroyal se totiž inspiroval v přírodě a vyvinul technologii žraločí kůže, která umožňuje dosahovat nejen skvělé odolnosti proti aquaplaningu. Na testy si bohužel budeme muset ještě počkat, podle počátečních ohlasů se však jedná o horkého kandidáta pro ty, kteří vyžadují na mokru výkon bez kompromisů.