[Tisková zpráva] Dva průkopnické koncepty pneumatik odhalené společností Goodyear tento týden na 85. ročníku Mezinárodního autosalonu v Ženevě mohou do budoucna radikálně změnit roli pneumatik na automobilech. Přestože se prozatím jedná pouze o koncepty pneumatik, futuristické technologie posilují představivost a poskytují náhled na to, jaké praktické inovace mohou být na obzoru.

První koncept, pojmenovaný „BH03“, nabízí možnost nabíjet baterie elektrických automobilů transformací tepla vytvářeného uvnitř pneumatiky na elektrickou energii. Druhý koncept pneumatiky, s názvem „Triple Tube“, disponuje třemi komorami, v nichž se tlak přizpůsobuje v závislosti na měnících se podmínkách, což zajišťuje novou úroveň výkonnosti a všestrannosti. „Tyto koncepty pneumatik mění roli, kterou by pneumatiky mohly v budoucnosti hrát,“ říká Joe Zekoski, senior vicepresident a chief technical officer ve společnosti Goodyear. „Představujeme si budoucnost, ve které budou naše produkty více propojené s vozidlem i zákazníkem, budou šetrnější k životnímu prostředí a celkově budou všestrannější.“

BH03

Pneumatika BH03 vytváří elektřinu díky vzájemnému působení použitých materiálů, které získávají a přeměňují energii vytvořenou při zahřívání, když se pneumatika napíná a deformuje během svého odvalování při jízdě. Použité materiály optimalizují jednak schopnosti pneumatiky vytvářet elektřinu, jednak její valivý odpor. S růstem poptávky po elektrických automobilech má tato technologie potenciál významně se podílet na řešení budoucích výzev spojených s mobilitou. Tato vizionářská technologie by mohla odstranit obavy, které mohou mít motoristé z dojezdu elektrických vozů.

TRIPLE TUBE

Pneumatika Triple Tube disponuje třemi vnitřními komorami. Komory jsou umístěny pod běhounem blízko vnitřního ramene, vnějšího ramene a střední části pneumatiky. Pneumatika využívá vnitřní pumpičku k vhánění vzduchu z hlavní vzduchové komory do tří jednotlivých komor. Sama se automaticky přizpůsobuje do tří poloh na základě podmínek na silnici.

• Eco/Bezpečnostní poloha – s maximálním nahuštěním všech tří komor – poskytuje snížený valivý odpor
• Sportovní poloha – se sníženým nahuštěním uvnitř komory u vnitřního ramene – zajišťuje řidiči lepší ovladatelnost díky optimalizované kontaktní ploše
• Poloha k dobré přilnavosti na mokru – s maximalizovaným nahuštěním střední komory – poskytuje vysokou odolnost proti aquaplaningu díky zvýšenému běhounu uprostřed pneumatiky.

Ačkoli se jedná o koncepty budoucnosti, podle Joe Zekoskiho tyto pneumatiky reprezentují základní prvky inovační strategie společnosti Goodyear, vštěpovat pokrokový styl myšlení založený na reakcích z trhu výzkumným a vývojovým týmům společnosti. „Je proto důležitější než kdy dříve zůstat u našeho inovačního procesu, který nás vybízí k tomu, abychom očekávali a zároveň se zaměřili na rapidně se vyvíjející potřeby našich zákazníků,“ říká Joe Zekoski.

Kromě těchto progresivních konceptů pneumatik představuje společnost Goodyear na ženevském autosalonu rovněž řešení, kterým se mohou pneumatiky podílet na současných společenských výzvách týkajících se mobility: oceněnou letní pneumatiku EfficientGrip Performance s hodnocením A ve valivém odporu i přilnavosti na mokru na evropském štítku. Osm nových rozměrů pneumatik EfficientGrip Performance s hodnocením AA nabízí zákazníkům možnost pozitivně ovlivnit bezpečnostní vlastnosti pneumatik i jejich šetrnost k přírodě snížením spotřeby automobilu a zkrácením brzdné dráhy na mokru ve srovnání s pneumatikami s nižším hodnocením.