Ikonický a old-schoolový okruh v Suzuce je v kalendáři formule 1 pro pneumatiky největší výzvou, díky velmi vysoké energii, kterou pneumatiky přenáší. Pirelli poprvé do Suzuki nepřivezlo nejtvrdší směs.
Nominované směsi pneumatik Pirelli jsou: P Zero střední (bílá), P Zero měkká (žlutá) a P Zero superměkká (červená). Pneumatiky se budou muset vyrovnat s dlouhými a rychlými zatáčkami, jako je 130R, kde je nejdelší nepřetržitý přenos sil a Spoon. Pneumatiky jsou během celého kola pod neustálým tlakem. S novými pneumatikami jsou závodní časy kol až o 5 vteřin rychlejší, v Suzuce očekáváme další významné zrychlení. Široká škála strategických možností dává prostor k nalezení optimálního kompromisu mezi výkonem a odolností.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Tři nominované směsi:
- Superměkká směs (červená)
- Měkká směs (žlutá)
- Střední směs (bílá)
Okruh z pohledu pneumatik:
- Boční síly v zatáčkách jsou klíčové, spíše než trakce a brzdění.
- Počasí a tudíž i teplota trati je v tomto ročním období nepředvídatelná.
- V Suzuce jsou vysoké úrovně opotřebení i degradace pneumatik. Loni zvítězila strategie dvou zastávek.
- Týmy obvykle nastavují velký přítlak, aby si pomohly v zatáčkách.
- Okruh je poměrně úzký, což znesnadňuje předjíždění. Klíčovou roli budou hrát různé strategie.
- Vývoj trati je těžko předvídatelný a safety car může být další proměnnou.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Trend nominovat měkčí a tudíž i rychlejší pneumatiky do více závodů pokračuje i ve Velké ceně Japonska. V Suzuce je to obzvlášť důležité, protože je to pro pneumatiky jeden z nejnáročnějších okruhů sezony s velkým důrazem na boční zatížení, které může způsobit teplotní degradaci. Monoposty jsou v letošním roce s novými, širšími pneumatikami v zatáčkách mnohem rychlejší, a to je také jeden z důvodů, proč si jezdci okruh v Suzuce tak užívají. Navíc je určitě možné, že uvidíme další rekord kola a v zatáčkách skutečně působivé přetížení”.
Co je nové?
- Poprvé není v Japonsku nominována nejtvrdší pneumatika.
- Minulý víkend výhrál tým GRT Grasser Racing titul pro Lamborghini ve finále Blancpain GT Series Endurance Cup v Barceloně, kam Pirelli také dodává pneumatiky.
- Bývalý jezdec formule 1 Erik Comas vyhrál s Lancií Stratos na pneumatikách Pirelli P7 Corsa Classic European Historic Rally Championship.
- V domácím závodě Hondy zvoilil McLaren nejagresivnější výběr pneumatik, když nominoval nejvíce pneumatik superměkké směsi ze všech týmů.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Suzuce:
22.5 psi psi (přední) a 20.5 psi (zadní)
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Limit odklonu kol:
-3.00° (přední) a -1.75° (zadní)