Týden s Peugeot RCZ R – den 4.

V dnešním dílu se dozvíte, jestli se sportovní Peugeot hodí ke každodennímu používání. Kolik lidí a věcí se do něj vejde a s jakou spotřebou paliva se dá reálně počítat.

V minulém díle jsem chválil RCZ R za sportovní výkony, které podává. Jak je to ale s úplně běžnou „přepravou“ osob a věcí? Výbava na cestování by tu byla – tempomat, nastavitelný omezovač rychlosti, propojení s telefonem přes Bluetooth (funguje dobře) a pochopitelně navigace. Tu jsem vyzkoušel hned několikrát a k mé plné spokojenosti. Nechci Peugeotu mluvit do svědomí, ale myslím, že navigace neumí česky, resp. já si vystačil s anglickým jazykem. Volant je prostý jakýkoliv tlačítek, audio a tempomat se ovládají páčkami pod volantem. Tlačítek na palubní desce je sice mnoho, ale ergonomie není špatná, stačí si jen zvyknout. Peugeot od toho však upouští, příkladem budiž nový model 308, který se maximum ovladačů snaží napěchovat na dotykový displej.

O anatomických sedadlech jsem již mluvil. V zatáčkách vás podrží a na delších cestách nemusíte mít obavu, že by vás z nich bolela záda. Prostoru má řidič a spolujezdec bohatě. To samé se nedá říct o prostoru na zadních sedadlech. Někde ve voze by měla být varovná nálepka, že zadní sedadla by pro přepravu osob měla být použita jen v případě krajní nouze. Jako odkládací prostor pro batohy, kabelky a další věci slouží znamenitě. Je to v podstatě druhý kufr. Cestující vzadu mají na nohy buď minimum místa, nebo vůbec žádné, záleží na poloze předních sedadel. Měřím cca 167 cm, a když jsem se dozadu posadil, tak jsem se dotýkal hlavou zadního okna. Vůz naštěstí stál, protože při jízdě bych na prvním hrbolu svojí hlavou zadní okno rozbil. Z pohledu designu však zadní okno nemá chybu, protože svým tvarem navazuje na vyboulenou střechu, což vypadá naprosto úchvatně a navíc díky svému sklonu nepotřebuje stěrač. Při jízdě v dešti na zadním okně ulpí jen pár kapek, o zbytek se postará aerodynamika. Vyzkoušeno.

Pokud se budeme bavit o samotném zavazadelníku, pak má RCZ R kufr pravidelného tvaru s rovnou podlahou, jehož objem činí 384 litrů. To je pěkná hodnota na „designovku“ jakou model RCZ je. Připočítejte bonus v podobě zadních sedaček a vyjde vám, že ve dvou lidech se dá s RCZ bez problémů žít (cestovat).

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Motor má síly na rozdávání, ale nenutí vás jezdit rychle. Dodržovat rychlostní limity se s tímhle autem dají. Říkal jsem, že mě mrzí mdlý zvukový projev výfuku, nicméně tohle „mínus“ se stává „plusem“ při každodenním ježdění či dlouhém cestování. Kombinované spotřeby 6,3 l/100 km dosáhnete jen, když se vyhnete městu a budete s plynovým pedálem opravdu opatrní. Průměr je tak 9,0 l. Budete chtít totiž jezdit svižně, protože jinak byste si nekupovali RCZ R.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.