reklama Suzuki

Od uvedení legendární 205 GTi uplynulo třicet let. V Peugeotu na tento model, který ovlivnil jednu generaci mládeže, nezapomněli. Hold jménu GTi vzdá pořádně vylepšená 208 GTi. Čtěte.

O tom, že se Peugeot vrací na výsluní sportovních modelů, nás už přesvědčily dva současné modely. Jak vynikají RCZ R, tak menší 208 GTi. Model RCZ R jsme vám již představili v našem redakčním testu, následně jsme jej pak i s dvěstěosmičkou vyzkoušeli na Autodromu Most. Tam nás 208 GTi zaujala svou hravostí.

reklama Isuzu

Na Paris Motor Show představí Peugeot výroční model 208 GTi 30th, který odkazuje na legendární 205 GTi, který se představil v roce 1984. Pokud si říkáte, že nové gétéíčko stejně dostane jen pár samolepek navíc, pak se šeredně mýlíte. Peugeot k 208 přizval hochy ze své sportovní divize Peugeot Sport, aby se malému lvíčeti podívali na zoubek. Čtyřválec 1,6 THP mírně posílil z 200 k a 275 Nm na 208 k a 300 Nm. Upraven byl podvozek, který dostal nižší pružiny (-10 mm) a jiné tlumiče, přepracováno bylo i řízení. Přední náprava dostala velké brzdy. Manuální 6stupňová převodovka zůstala a k ní přibyl samosvorný diferenciál, ostatně ve skladech Peugeot Sportu mají i samosvorné diferenciály Torsen připravené pro RCZ R, tak proč je nevyužít. Nakonec ani vzhled nezůstal beze změn. GTi dostalo 18“ černá kola, dvoubarevné lakování, černou masku chladiče a další původně chromované prvky dostaly černý odstín. V interiéru vládne černá s červenou nití. Nová jsou přední anatomická sedadla, která budou jistě nezbytná pro rychlou jízdu ať už na okruhu nebo někde na okresní silničce.

Názor TopDrive

Peugeot vykročil správným směrem. Rychlých hatchbacků není nikdy dost a z takovýchto zásadních technických změn musí mít radost každý nadšenec rychlého svezení. I do budoucna se máme na co těšit, protože Peugeot chystá další ostrý model – 308 R.