Prvním novodobým Ferrari s turbem bude California

Výrobce z Maranella směřuje k přeplňovaným motorům. První dámou na holení bude příští generace modelu California. Oturbená Ferrari tu už kdysi byla, ale tohle bude jiné. Je to důvod k radosti či pláči?

Vloni jsme váš informovali, že nová California bude hodně jiná a to jak z pohledu designu, tak z pohledu použité techniky. Vůz by měl totiž dostat motor přeplňovaný turbodmychadly. Důvodem ale není syrový výkon, jako tomu bylo u modelů 288 GTO a F40 z konce 80. let, ale bruselský diktát ehm, tedy vlastně vyšší účinnost – podobný výkon jdoucí ruku v ruce s menší spotřebou paliva. Vypouštěných emisí bude rovněž méně, aby nás Ferrari zbytečně nedusila, vzhledem k jejich četnosti na silnicích. Ferrari vývoj přeplňování neuspěchalo, protože chce zachovat „charakter“ svých vozů. Novinka by tak měla mít lineární nástup výkonu, minimální prodlevu turbodmychadel a měla by si rovněž ponechat líbivý zvuk. První nápovědou bude nedávno představené Maserati Quattroporte s motorem V8 3,8 l twin turbo. Stejný, i když jinak naladěný, motor bude totiž pohánět i novou Californii. Té jsme se měli dočkat už letos, ale budeme si muset ještě rok počkat.

Názor TopDrive

Současná California má kombinovanou spotřebu cca 13 litrů. Na osmiválec o objemu 4,2 l s výkonem 338 kW (460 k) slušná hodnota, nemyslíte? Znáte-li nějakého majitele Ferrari, který se pro daný vůz rozhodl na základě spotřeby paliva či množství vypouštěných emisí, prosím, dejte mu kontakt na naši redakci.

Podobné články:

6 komentářů u „Prvním novodobým Ferrari s turbem bude California“

  1. Kombinovanou 13l? A teď prosím tu o perníkové chaloupce 🙂

    Jo vy máte na mysli papírově :))))))))) Tak to zkuste ukecat u stojanu na pumpě, že žádný tankování nebude, že papírově až za 300km, do té doby že nemá nárok.

    Odpovědět
    • jojo, papírově :)) Každopádně by mě zajímalo, jak se třeba daří jezdit Vám? A s čím? Papírová spotřeba vs. realita? Já v podstatě nemám problém jezdit za papírovou spotřebu. A u Ferrari je to opravdu jen o nesmyslném diktátu Bruselu, to je auto pro radost… Pro spotřebu a přitom pro masírování ega se kupují SUV s 3.0 TDI

      Odpovědět
      • „papírová“ spotřeba, resp. její nejnižší hodnota není dle mých zkušeností úplný nesmysl. Tak např. u E93 M3 Cabrio se mi při lehkém plynu daří držet spotřebu něco málo pod 10lt/100km (dle PC). Ovšem nikdy se nepodařilo ověřit realitu dle tankovaných litrů…o) – takovou vůli nemám a to jde. U auta pro radost není spotřeba/emise důležitý faktor a osobně si myslím, že spoustě majitelům Ferry bude dělat „radost“ když si budou moct na pumpě zastavit.

        Odpovědět
  2. Jistě, papírově je to za 13 l/100 km, realita bude asi jiná, ale věřím že 25 l/100 km to nebude, pokud člověk „vydrží“ nešlápnout na plyn. Tahle auta si nikdo nekupuje s cílem jezdit za udávanou kombinovanou spotřebu. Já chtěl pouze vyjádřit, že moderní silné sportovní auto nemusí nutně znamenat nenažrané. Litr sem, litr tam, o tom se dohadují majitelé jiných aut, né Ferrari apod.

    Odpovědět
    • Je to věc názoru, ale… Ferrari nevnímám jako sportovní auto, ale jako Grand Tourismo (někdo tomu říká „dálniční expres“). A u něj nižší spotřeba znamená méně zdržování na pumpách při cestě napříč Evropou ;-).

      Sporťák je např. Caterham 7. A upřímně řečeno, při hmotnosti kolem 550 kg a minimálně 200 koních na tunu (Superlight R500 dokonce 506 kg a 520 koní na tunu) nabídne víc zábavy, než Ferrari a spol. A ani na to nebudu muset překročit rychlostní limity.

      Odpovědět

Napsat komentář