Downsizing v Maranellu – Ferrari 458 s turbomotorem

Příští rok vyjede modernizovaný model 458. Největší změnu přinese motor. Stále to bude vidlicový osmiválec, avšak s menším zdvihovým objemem a dvojicí turbodmychadel.

Faceliftovaná 458 Italia se tak zařadí po bok Californie, která letos vyjela s turbomotorem. V současné době má 458 Italia atmosférický motor V8 4,5 l s výkonem 419 kW (570 k). Nový motor by měl být stejný jako má California T, tedy V8 3,8 l twinturbo. Zatímco California T má nastavený výkon na 411 kW (559 k), motor Italia by měl produkovat kolem 490 kW (670 k), nicméně Ferrari je tajemné jako hrad v Karpatech, takže o konečných hodnotách můžeme zatím jen spekulovat. Po vzoru Californie T se nabízí označení: 458 T.

Zajímá vás Ferrari California T? Více o tomto voze zde.

O čem ale to celé vypovídá? Ferrari má krátký výrobní cyklus jednotlivých modelů. Model 458 Italia má tak dle korporátní politiky nejvyšší „čas“ na facelift. Orientace automobilky na efektivitu svých vozů (rozuměj: snižování spotřeby paliva) je jasná. A protože Ferrari stálo vždy na špičce vývoje sportovních vozů, nemůže přehlížet „pokrok“, který směřuje k downsizingu a hybridním technologiím. Výkladní skříní Maranella je momentálně model LaFerrari kombinující motor V12 s HY-KERS elektromotorem.

Názor TopDrive

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Nejvyšší čas na koupi atmosférického Ferrari právě nastal.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.