Výrobce z Maranella směřuje k přeplňovaným motorům. První dámou na holení bude příští generace modelu California. Oturbená Ferrari tu už kdysi byla, ale tohle bude jiné. Je to důvod k radosti či pláči?

Vloni jsme váš informovali, že nová California bude hodně jiná a to jak z pohledu designu, tak z pohledu použité techniky. Vůz by měl totiž dostat motor přeplňovaný turbodmychadly. Důvodem ale není syrový výkon, jako tomu bylo u modelů 288 GTO a F40 z konce 80. let, ale bruselský diktát ehm, tedy vlastně vyšší účinnost – podobný výkon jdoucí ruku v ruce s menší spotřebou paliva. Vypouštěných emisí bude rovněž méně, aby nás Ferrari zbytečně nedusila, vzhledem k jejich četnosti na silnicích. Ferrari vývoj přeplňování neuspěchalo, protože chce zachovat „charakter“ svých vozů. Novinka by tak měla mít lineární nástup výkonu, minimální prodlevu turbodmychadel a měla by si rovněž ponechat líbivý zvuk. První nápovědou bude nedávno představené Maserati Quattroporte s motorem V8 3,8 l twin turbo. Stejný, i když jinak naladěný, motor bude totiž pohánět i novou Californii. Té jsme se měli dočkat už letos, ale budeme si muset ještě rok počkat.

Názor TopDrive

Současná California má kombinovanou spotřebu cca 13 litrů. Na osmiválec o objemu 4,2 l s výkonem 338 kW (460 k) slušná hodnota, nemyslíte? Znáte-li nějakého majitele Ferrari, který se pro daný vůz rozhodl na základě spotřeby paliva či množství vypouštěných emisí, prosím, dejte mu kontakt na naši redakci.