Když se kolem Maranella prohání nový zamaskovaný prototyp, tak je jen otázkou času, než ho někdo vyfotí. Právě to se stalo nástupci modelu Enzo. Očekáváme drtivé výkony a absurdní rychlost.

Na Ferrarichat.com se objevily snímky „nového“ Enza s minimální kamufláží karoserie. Klínové tvary jsou až nápadně podobné tvarům Ferrari Enzo vyráběného v letech 2002–2004 v počtu 399 kusů. Už tehdy zvítězila funkčnost nad krásou a nyní tomu nebude jinak. Ta zásadní změna nás ale čeká pod povrchem.


Autor: Ferrarichat.com

v ulicích Maranella je možné potkal ledacos

Hybridní technologie si našly cestu i do Ferrari. Před dvěma lety se na ženevském autosalonu představil model 599 GTB (motor vpředu) se systémem HY-KERS. Nové Enzo má samozřejmě motor uprostřed a této konfiguraci musel být hybridní systém přizpůsoben. Ten je mimochodem o dalších 10 % úspornější ve vypouštění emisí než systém z roku 2010. Ve srovnání s běžným spalovacím motorem má vyšší výkon a točivý moment. 


Autor: Ferrarichat.com

novinka se obejde bez velkých spoilerů

Atmosférický motor V12 o objemu 6,2 l přenáší výkon na zadní kola prostřednictvím 7stupňové dvouspojkové převodovky. Jeden elektromotor je napojen přímo na převodovku, druhý je umístěn u motoru. Celé kouzlo HY-KERSu spočívá ve vysoce efektivní práci s kinetickou energií a její následnou přeměnou v energii elektrickou, která je ukládána do baterií pro další využití. Vůz by měl disponovat výkonem 686 kW (933 k). Díky masivnímu využití karbonu a aplikování znalostí z Formule 1 bude nové Enzo lehké a extrémně pevné. Mluví se akceleraci 0–100 km/h za 2,5 sekundy a maximálce 408 km/h.

Ferrari HY-KERS 2012