Páteční garáž 30.12. 2011

Rubrika, ve které naleznete zaparkované tipy, postřehy a novinky za uplynulý týden. Dnes si ukážeme, že sériové BMW M5 může být výkonnější, než udává výrobce. Tipněte si, za jak dlouho se tento vůz dostane z 0–300 km/h.

První kusy nového BMW M5 se zpožděním dorazily k evropským dealerům. Každou chvílí očekáváme, že si empětky najdou cestou i do České republiky. O ceníku jsme vás již informovali zde. Protože u našich západních sousedů jsou již automobily k mání, firma PP Performance se odvážila výkon nové M5 přeměřit na dynamické válcové brzdě. A výsledek byl více než překvapivý. Výrobcem udávané hodnoty výkonu a točivého momentu hovoří takto: 412 kW (560 k) a 680 Nm. Měření sériového (neupraveného) vozu přineslo následující hodnoty: 421 kW (573 k) a 721 Nm.

Jak je to možné? Údaje výrobců počítají s jistou tolerancí, protože není možné, aby všechny vyrobené verze daného modelu měly naprosto identický výkon motoru. Mluvíme o toleranci v řádu jednotek kilowatt a newtonmetrů, ať už směrem nahoru či dolů. Výkonu této konkrétní M5 se ale dostalo požehnaně nad rámec udávaných hodnot.

První nezávislé měření BMW M5 (F10)

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Následující video zobrazuje rozjezd BMW M5 z 0 na 300 km/h. Standardně má M5 elektronický omezovač nastavený na 250 km/h, příplatkový Driver´s Package dovolí vozu 300 km/h. Výrobce udává, že 0–100 km/h akceleruje vůz za 4,4 sekundy. Podle videa dosáhne necelé třístovky za cca 40 sekund.

BMW M5 (F10) 0–300 km/h

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.