Vše co potřebujete vědět o novém BMW M5

Vody supersedanů bude zanedlouho brázdit nový žralok. Podle všeho má všechny předpoklady k tomu, aby spolkl malé ryby a utkal se s těmi největšími od AMG a Quattro GmbH.

Už od roku 1984 mají inženýři přes genetiku z divize M za úkol vylepšovat DNA pětkových BMW. Poslední výtvor s kódovým označením F10 M5 již prošel náročnými testy a kondiční přípravou v akváriu Nordschleife na okruhu Nürburgring a je tudíž připraven k vypuštění do všech moří světa.

Popis predátora

Živočich je vybaven ryze funkčními prvky. Typickému čumáku s dvěma nozdrami dominují otevřená tlama a otvory pro přívod vzduchu k brzdám. Oči tvořené LED diodami a bixenonovými výbojkami umožňují živočichovi pohyb a orientaci i v naprosté tmě. Na svalnatých bocích těla nelze přehlédnout žábry s logy M. Zvětšený rozchod kol přední a zadní nápravy zakončují končetiny z hliníkové slitiny. Volit lze mezi velikostmi 19 a 20 palců. Pod nimi se skrývá odlehčená brzdová soustava s plovoucími kotouči a šestipístkovými třmeny. Na střeše výhružně vyčnívá trojúhelníková hřbetní ploutev ukrývající anténu. Víko kufru doplňuje odtrhová hrana a samotné zádi dominují čtveřice koncovek výfuku a difuzor.


Autor: www.bmw.de

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

BMW M5


Autor: www.bmw.de

BMW M5

Pro noční lov se doporučuje metalické zbarvení Saphir schwarz či hnědá Havanna. Žraločí kůži lze mít i stříbrnou Silverstone a šedou Singapur grau či Space grau. Do teplých vod s korálovými útesy je vhodná Imperial blau, popř. Monte Carlo blau. Naopak severním mořím by vyhovovala nemetalická bílá Alpin.

Orgány predátora

Pod přední kapotou se nachází to nejdůležitější – osmiválcové srdce o objemu 4,4 litru. Krev je do srdce pumpována přímým vstřikováním High Precision Injection pracující s tlakem 20 MPa. Plíce nejsou již atmosférické, jak jsme byli doposavad zvyklí u M5, nýbrž přeplňované pomocí dvojice dvoukomorových turbodmychadel twin-scroll schopných tlačit vzduch pod tlakem 1,5 bar. Výdechům napomáhají jednodílné výfukové svody. Orgán srdce doplňuje variabilní rozvod Valvetronic s proměnným časováním ventilů Vanos. Výkon činí 412 kW (560 koní) a živočich je schopen vyvinout sílu 680 Nm již od 1500 ot/min. Přestože jde o přeplňovaný motor, hlad po otáčkách mu nechybí. Srdce pracuje ve třech nastavitelných režimech – Efficient, Sport a Sport Plus


Autor: www.bmw.de

motor BMW M5

Protože hledání po kořisti může být někdy zdlouhavé, byl predátor vybaven orgány BMW EfficientDynamics pro úsporu energie. Jedná se o regeneraci kinetické energie a funkci Auto Start/Stop. V kombinovaném pohybu spotřebovává 10,2 l/100 km a produkuje 232g/km emisí CO2, čímž se stává pro svoji kořist neodhalitelným z hlediska pachu. Při útoku dosáhne 1870 kilogramů těžký žralok stokilometrové rychlosti za pouhých 4,4 sekundy, z 0 na 200 km/h se dostane za 13 sekund a kořist pronásleduje až do rychlosti 250 km/h, s Driver´s pa­ketem až do 305 km/h.

Pohybový aparát

Veškerá svalová činnost je přenášena na zadní končetiny přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku M DTC Drivelogic s funkcí závodního startu Launch Control. Převodovka nabízí jak automatický, tak manuální způsob řazení. Po probuzení žraloka se automaticky aktivuje úsporný režim D1. Mód D2 je naladěn na svižné cestování a vrchol tvoří D3 pro sportovní jízdu. Manuální řazení se odehrává pomocí pádel na volantu a i zde máme na výběr ze třech režimů S1, S2 a S3, přičemž ten poslední obsahuje již zmíněnou funkci Launch Control. 


Autor: www.bmw.de

M DTC Drivelogic

Obratnost zadních končetin zajišťuje aktivní samosvorný samosvorný diferenciál, který dle potřeby rozděluje točivý moment mezi pravou a levou ploutvi. Nové jsou komponenty náprav charakteristické vyšší tuhostí a zároveň nižší hmotností. Standardní jsou elektronicky řízené tlumiče Dynamic Damper Control. Aby nebyl predátor sám sobě nebezpečný, je vybaven (vypínatelným) stabilizačním systémem DSC, ABS, systémem rozdělování brzdného účinku v zatáčkách CBC (Cornering Brake Control), brzdovým asistentem DBC (Dynamic Brake Control), funkcí kompenzace poklesu brzdného účinku, sušením brzd a asistentem pro rozjezd. Stabilizační systém je doplněn o M Dynamic Mode, který umožňuje posunout zásah stabilizace.


Autor: www.bmw.de

brzdy BMW M5

Arzenál výbavy

Specifická sportovní sedadla lze mít v několika odstínech jemné kůže, od světlé, přes červenou až po černou. Z dekorů interiéru můžeme volit mezi dvěma odstíny dřeva nebo broušený hliník. Černá stropnice a všudypřítomná loga M patří ke koloritu eMkových predátorů. Multifunkční volant a systém iDrive ulehčují ovládání živočicha. Samotný popis luxusní výbavy by vydal na samostatný článek, proto zmíním jen parkovací receptory PDC, asistent dálkových očí a Head-up display. Při couvání do úkrytu slouží žralokovi dále parkovací kamera a Surround View. Monitoring mrtvých úhlů zpětných zrcátek a noční vidění Night Vision se schopností rozpoznávání chodců jsou jen dalšími nezbytnými detaily nutnými k úspěšnému lovu. Do žaludku se pak vejde 520 litrů potravy či zavazadel, chcete-li.

Cena na českém trhu

2 164 583 Kč resp. 2 597 500 Kč (včetně 20% DPH)


Autor: www.bmw.de

interiér BMW M5

Podobné články:

2 komentáře u „Vše co potřebujete vědět o novém BMW M5“

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.