Proč si myslíme, že tohle auto převyšuje svoji konkurenci?
MP4–12C není nejvýkonnější, nejrychlejší a pro mnohé ani nejkrásnější supersport současnosti. On možná dokonce nebude ani nejzábavnější, tak proč jej stavit na piedestal? McLaren si dal za cíl postavit vysoce moderní, efektivní a funkční sportovní vůz. A to se mu povedlo lépe než komukoli jinému. Ostatně se stavbou úžasných silničních vozů, kterých na jednu stranu bylo jen několik, mají své zkušenosti a ve formuli 1 patří k historicky nejúspěšnějším týmům. Právě zkušenosti z formule 1 se v MP4–12C odrazily více, než si vůbec dokážete představit. Řeč není jen o aplikování technologií a poznatků, ale o celkovém přístupu k věci.
Motor
Po modelech F1 s motorem BMW a SLR s motorem Mercedes-Benz použil McLaren pro MP4–12C motor vlastní konstrukce. Jedná se o dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec se suchou skříní. Objem válců činí 3,8 l, výkon 441 kW (600 k) a točivý moment 600 Nm. Maximum točivého momentu je k dispozici mezi 3000 a 7000 ot./min., díky tomu je MP4–12C v reálném světě opravdu rychlý vůz. O maximálních otáčkách motoru dosahující hodnoty 8500 ot./min. si většina přeplňovaných motorů může nechat jen zdát. Motor má velmi kompaktní rozměry, aby mohl být v šasi uložen uprostřed a pokud možno co nejníže. O přenos výkonu na zadní kola se stará 7stupňová dvojspojková převodovka Graziano. K akceleraci z 0–100 km/h stačí MP4–12C pouhé 3,3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 330 km/h.
Karbonová skořepina
Jasnou inspirací z formule 1 je karbonová skořepina vyznačující malou hmotností (jen 80 kg) a schopností absorbovat obrovské množství energie v případě nehody. U McLarenu ji nazývají Mono Cell a podobnou skořepinu zvolili pouze další tři výrobci – Bugatti, Pagani a Koenigsegg. Cena těchto vozů je však nejméně čtyřnásobná oproti MP4–12C! McLaren je tak jediný v tržním segmentu automobilů s cenou kolem 5 milionů korun, kdo takovou skořepinu používá. Karbonová je samozřejmě i karoserie vozu. MP4–12C díky tomu váží 1434 kilogramů.
Podvozková revoluce
Unikátní řešení použil McLaren v případě tlumičů. Auto má adaptivní tlumiče a vinuté pružiny, na tom není nic neobvyklého. Tlumiče jsou však navzájem hydraulicky propojené, což umožnilo vynechat klasické stabilizátory. Přední náprava nemá stabilizátor vůbec, zadní používá tzv. rameno „Z“, jak jej u McLarenu pojmenovali. Tlumiče se dokážou přizpůsobit jakémukoli povrchu, je-li silnice nekvalitní, naopak při ostré jízdě zamezují nežádoucím náklonům karoserie. Tím si McLaren ušetřil odvěké dilema automobilových výrobců, jaký kompromis tvrdosti podvozku zvolit, aby auto bylo rychlé a zároveň použitelné v běžném provozu. Nastavení podvozku zahrnuje módy Normal, Sport a Track. Majitelé MP4–12C se tak nemusí bát používat vůz každodenně. To ostatně byl i cíl výrobce.
Technologie z formule 1
Keramické brzdy se u sportovních vozů používají už nějaký ten pátek a MP4–12C není výjimkou. Za příplatek je možné jimi vůz vybavit. Zmínit jsou potřeba další dvě technologie. Ta první je přebraná z formule 1 používaná v 90. letech. Místo samosvorného diferenciálu je zde Brake Steer, který v zatáčce přibrzďuje vnitřní kola, čímž vzniká stáčivý moment kolem svislé osy pomáhající automobil natočit do zatáčky. Druhá perlička se týká způsobu řazení. Dvojspojkové převodovky umožňují rychlé řazení právě kvůli přítomnosti dvou spojek. V případě MP4–12C si může řidič jemných zatažením pádla řazení rychlost tzv. předpřipravit a dlouhým zatažením pádla pak přeřadit. Výsledkem je rychlé a hladké řazení, které přijde vhod při sportovní jízdě.
Stíhejte Hamiltona
Jedinečnost McLarenu F1, spočívající v pozici řidiče sedícího uprostřed vozu, nebude asi nikdy zopakována, přesto se pánové v McLarenu pozicí řidiče a ergonomií u MP4–12C dlouze zabývali. Řidič a spolujezdec sedí hodně blízko středu auta a to v interiéru, který neobtěžuje záplavou tlačítek. Přímo před řidičem je centrálně umístěn otáčkoměr. Provozní údaje a další hodnoty jsou zobrazovány digitálně po stranách otáčkoměru. Na dveřích jsou umístěny ovladače dvouzónové automatické klimatizace.
Velmi úzká středová konzole nese pouze tlačítka módů tuhosti podvozku a rychlosti převodovky. Nad nimi je umístěn displej nesoucí název Track Data Display. Jak název napovídá, jde o praktickou hračku nápomocnou těm, kteří navštěvují okruhy a rádi pak zhodnotí své úsilí. Když McLaren představoval MP4–12C, vyvíjel systém, který majitelům dovolí porovnat data z vozu s videozáznamem z jízdy. Majitelé své výkony pak budou moci porovnat s jezdci McLarenu Hamiltonem a Buttonem. To není všechno, McLaren by dokonce rád nabídl majitelům možnost nahrát si optimální nastavení podvozku pro konkrétní závodní okruh, což je věc, se kterou žádný jiný výrobce předtím nepřišel.
Exkluzivní záležitost
V úvodu jsme mluvili o tom, že MP4–12C je vynikající vůz nejenom kvůli použitým technologiím, ale i díky přístupu samotného McLarenu. V průběhu letošního léta měli někteří britští žurnalisté výhrady k chodu pádel řazení, zvuku motoru a citlivosti řízení. McLaren okamžitě reagoval na všechny podněty a tyto úpravy provede už i na vyrobených zákaznických vozech. To jen dokládá, jak moc McLarenu záleží na tom, aby jeho zákazníci dostali to nejlepší. O exkluzivitě značky hovoří i fakt, že na celém světě má být údajně jen 35 prodejních a servisních míst. McLaren chce, aby tato střediska nabízela vynikající poprodejní a servisní služby, například tím, že každý dealer bude mít vždy všechny náhradní díly na skladě, aby čekací lhůta na opravu vozu byla minimalizována. Náš nejbližší dealer se nachází (bude nacházet) ve Vídni a Mnichově.
Já tedy nejel ani MP4-12C, ani Ferrari 458, ale lidi kterým věřím ( Top Gear ) tvrdí, že Ferrari 458 je lepší. Vy jste měl možnost to porovnat ?
Musím s tím souhlasit, ferrari je krásnější, dravější něz tahle hnusná kopie
Understandably then, when we Nike soccer cleats obtained the opportunity to role job interview Fernando Torres we favored to listen to what Nike Football Cleats variations to expect, as well as the improvements to appear forward to. finding jointly with up at a treatment Cheap Football Boots football pitch concerning the outskirts of London, also gave us the opportunity to ascertain Fernando in Nike Mercurial Superfly activity placing concerning the Laser IV utilizing the 1st time.
Fernando is self-confident the pattern New nike soccer shoes and pattern belonging utilizing the Nike T90 Laser IV football boots will help him to rediscover his midas touch within Nike Mercurial Vapor Superfly your top of goal, and he also informed us he’s a enthusiast belonging utilizing the brand name new colours! They’re Best Football Boots positively eye-catching, as could possibly be the brand name new ShotShield which could possibly be the Mercurial Vapor Superfly moment in time in time after once more engineered for just about any terrific provide an awesome offer better cope with and mail of motion.
But don’t just hold into account Nike mercurial soccer cleats Fernando’s phrase concerning the brand name new Nike T90 Laser IV, as we Mercurial Vapor Superfly 3 also exclusively interviewed Manchester United star Wayne Rooney! You can visual element at out our our wensite Football Boots Sale evaluation belonging utilizing the brand name new Nike T90 Laser IV football boots, with our complete Mercurial Vapors broad broad variety of photography and tech info. boots utilizing the our website neighborhood online community online.