Do rodiny závodních Porsche 911 GT3 Cup a 911 GT3 RSR se vrací GT3 R Hybrid. Seznamte se s vozem na setrvačník.
Porsche pokračuje v investicích do vývoje inovativních technologií pohonu v motoristickém sportu. Verze Porsche 911 GT3 R Hybrid se vrátí na závodní dráhy v tomto roce. Tento vůz bude nadále sloužit jako laboratoř pro získání praktických zkušeností v závodních podmínkách.
Wolfgang Hatz, člen představenstva pro výzkum a vývoj, řekl: „Na projektu 911 GT3 R Hybrid jsme si vyzkoušeli důležité technologie budoucnosti na závodní dráze a vydláždili si tak cestu k budoucímu úspěchu v motoristickém sportu. Budeme pokračovat v této cestě a dále rozvíjet hybridní technologie.“
Porsche 911 GT3 R Hybrid s inovativním hybridním pohonem se poprvé představilo na autosalonu v Ženevě 2010. Vrcholem testovacího programu byl závod 24 hodin na Nürburgringu.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.GT3 R Hybrid
Auto na setrvačník
Hybridní technologie v 911 GT3 R Hybrid byla vyvinuta speciálně pro závody, tomu odpovídal výběr komponent. Unikátní je, že elektrický pohon přední nápravy se dvěma elektromotory, každý o výkonu 60 kW. V zadní části vozu se pak nacházel tradiční šestiválcový benzínový boxer s výkonem 353 kW (480k) pohánějící zadní kola.
GT3 R Hybrid
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Nezvyklým řešením bylo nahrazení obvyklých baterií elektrickým setrvačníkem, který dodával energii pro elektromotory pohánějící přední nápravu. Setrvačník schopný rychlosti až 40 000 otáček za minutu získává energii z brzdění. Jezdec pak využívá sílu pro získání konkurenční výhody, jako například při akceleraci ze zatáčky nebo předjíždění. V závislosti na závodních podmínkách je hybridní pohon používán nejen pro větší výkon vozu, ale i úsporu paliva. To je při vytrvalostních závodech důležité, neboť není potřeba tak častá návštěva boxů za účelem tankování paliva.
Rok později, znovu a lépe
Do závodu 24 hodin na Nürburgringu 25. června 2011 nastoupilo Porsche s další evolucí 911 GT3 R Hybrid. Prioritou této verze bylo další zvýšení účinnosti prostřednictvím cílené optimalizace hybridních komponent, což také vedlo k snížení hmotnosti o 20 %. Nová dvoulitrová verze dosahovala stejných časů na kolo jako jeho předchůdkyně, ale s menší spotřebou paliva. Hmotnost vozidla se snížila z 1350 na 1300 kg.
Kokpitu Porsche 911 GT3 R Hybrid byl také kompletně přepracována. Většina ovládacích prvků včetně digitálního displeje se stěhovaly na volant. Priorita bylo zlepšení ergonomie, zvláště ve tmě.
Závodní klasika
Vedle hybridní verze se Porsche věnuje i klasickým čistě benzínovým závodním vozům.
O Porsche 911 GT3 RSR pro rok 2012 jsme vás již informovali zde. Připomínáme, že vozy jsou dostupné od ledna letošního roku a jejich cena se pohybuje kolem půl milionu eur. Jen v USA budou čtyři nové vozy postaveny třemi různými týmy. GT3 RSR se mohou účastnit závodů FIA World Endurance Championship, American Le Mans Series, Le Mans Series, International GT open a slavné 24 hodin Le Mans.
Stejně jako v předchozích letech, Porsche podporuje své zákazníky – nejúspěšnější týmy. Výčet pilotů zahrnuje jména Jörg Bergmeister, Timo Bernhard, Romain Dumas, Wolf Henzler, Marco Holzer, Marc Lieb, Richard Lietz, Patrick Long a Patrick Pilet.