Luxusní Porsche Panamera S E-Hybrid: první limuzína s plug-in technologií

[Tisková zpráva] Automobilka Porsche představila 20. dubna 2013 na autosalonu v čínské Šanghaji druhou generaci svého Gran Turisma. Nová Panamera S E-Hybrid je prvním plug-in hybridním vozem segmentu luxusních automobilů. Současně s tímto pokrokovým modelem, který spojuje úspornost, komfort a sportovní výkon, se představují také dvě prodloužená provedení Executive, stejně tak jako zbrusu nový dvojitě přeplňovaný třílitrový šestiválcový motor modelů Panamera S a Panamera 4S. O novince, která bude na český trh uvedena již letos v červenci, informovala společnosti Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce a prodejce vozů Porsche v České republice.

„V novém modelu Panamera spatřujeme vysoké prodejní cíle. Věříme, že spojení luxusních vozů a hybridní technologie nadchne mnoho zákazníků, kteří upřednostňují jedinečnost vozu a rovněž zaujímají postoj, který je ohleduplný k životnímu prostředí,“ říká Christian Lang, generální ředitel Porsche Inter Auto CZ.

Porsche Panamera a Čína – to je velmi speciální a úspěšná symbióza. Přesně před čtyřmi roky zde, v Šanghaji, bylo představeno Gran Turismo, o němž byla automobilka Porsche přesvědčena, že je tím správným vozem pro tento trh. V roce 2012 každá třetí vyrobená Panamera putovala právě na čínský trh. V současnosti je Čína druhým největším odbytištěm výrobce sportovních vozů Porsche.

Panamera S E-Hybrid je dalším stupněm pokročilého vývoje paralelních plně hybridních systémů pohonu, který Porsche na trh uvedlo jako vedoucí značka v tomto segmentu. Vůz se pyšní výkonem 416 k (306 kW) s maximální rychlostí 270 km/h. Z klidu na 100 km/h zrychlí za pouhých 5,5 s.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Přitažlivost tohoto vozu spočívá v jeho mimořádné úspornosti a současně schopnosti absolvovat značné vzdálenosti na čistě elektrický pohon. V normovaném cyklu měření NEDC vykazuje Panamera S E-Hybrid kombinovanou spotřebu jen 3,1 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 pouhých 71 g/km. V rámci tohoto cyklu měření ujede Panamera S E-Hybrid na čistě elektrický pohon 36 kilometrů a na tento zdroj síly může jet rychlostí až 135 km/h. Elektřina je uložena v nově vyvinutých lithium-iontových akumulátorech s celkovou kapacitou 9,4 kWh. V závislosti na externím zdroji elektřiny lze akumulátor plně dobít již během několika hodin. Akumulátor se současně dobíjí také rekuperací při jízdě.

Pokrokově navržená Panamera S E-Hybrid je vybavena celou řadou zcela nových funkcí zvyšujících úroveň komfortu, které lze aktivovat a mít k dispozici prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu.

Druhou světovou premiérou jsou o 15 cm prodloužené modely Executive, jež přinášejí více prostoru za předními sedadly. Modely Panamera 4S Executive a Panamera Turbo Executive přinášejí bohatou výbavu a především mimořádný komfort na zadních sedadlech. Všechna provedení Executive jsou vybavena pokrokovým vzduchovým odpružením Porsche, které zajišťuje příkladný komfort a přitom pro Porsche typické sportovní jízdní vlastnosti. Ještě nikdy předtím nebyl luxus a komfort tak provázán s jízdní dynamikou.

Dalším z kroků ke zvýšení dynamiky a zlepšení hospodárnosti je zcela nově navržený motor V6 s dvojicí turbodmychadel a objemem tři litry, který u modelů Panamera S a Panamera 4S nahrazuje předchozí osmiválec. Nový motor charakterizuje zvýšení výkonu o 20 k a točivého momentu o 20 Nm při současném snížení spotřeby paliva o 18 procent ve srovnání se starším motorem V8.

Nová Panamera podtrhuje svoji výjimečnou pozici na trhu ještě expresivnějším designérským stylem, který charakterizují výraznější linie, svalnatější kontury a nově řešené detaily. Všechny tyto prvky odkazují na charakteristické rysy sportovních modelů Porsche.

Na čínském trhu se stále většímu úspěchu těší také modely 911, Boxster a Cayman. Tento pozitivní trend je podpořen novými aktivitami Porsche ve světě motoristického sportu v Asii. V předvečer výstavy představila automobilka Porsche dvojici závodních vozů určených pro tuto výstavu: historický typ 936 Spyder, který je jedním z vůbec nejúspěšnějších závodních vozů světa, a nové Porsche 911 RSR, jež je nejrychlejší 911 všech dob. Začátkem listopadu se Porsche 911 RSR postaví na start šestihodinového závodu, který se bude konat v Šanghaji.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.