Porsche 964 RS – když seženeš, tak nezaplatíš

Dlouho přehlížená řada 964 modelu 911 je nyní v kurzu. Obyčejná Carrera 2 s manuální převodovkou je horkým zbožím. Co teprve na kost oholená Carrera RS? Připomeňme si tento trochu přehlížený model, který Porsche vyrábělo jen pro skutečné masochisty.

Porsche 964 RS nejhorší 911?

Andrew Frankel kdysi v časopisu Autocar zařadil Porsche 964 RS mezi pět nejhorších 911. Řekl o ní, že je to naprostý propadák na silnici a kandidát na titul nejnepohodlnějšího svezení všech dob. Prý poskakovala tak divoce, že jste dříve či později museli z frustrace či strachu zpomalit.

To je přece ta nejlepší vizitka pro ultimativní auto pro okruhové střelce, kteří nechtějí kompromisy. Ano, tehdy automobilky ještě uměly stavět nekompromisní sportovní auta. Sám Frankel dodal, že na okruhu je to pravděpodobně nejlepší devětsetjedenáctka.

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.


Autor: Porsche 911 (964) Carrera RS

Osekaná na minimum

911 964 RS byla uvedena do prodeje v roce 1991. V zájmu snížení hmotnosti postrádala komfortní výbavu. Zákazníci museli oželet klimatizaci, el. okna, centrální zamykání, zadní sedačky a dokonce i posilovač řízení. Odhlučnění motoru bylo minimální, okna tenčí, kapota byla z hliníku a přední anatomy dodávalo Recaro. Výsledkem bylo příjemných 1230 kilogramů. Motor 3,6 l posílil na 260 koní, což bylo papírově jen 10 koní navíc, ale byl ostrý jako břitva. Přední brzdy pocházely z modelu Turbo a sedmnáctipalcová kola byla vyrobena z hořčíkové slitiny. S podvozkem určeným na okruhy byste se mohli z fleku postavit na startovní rošt Carrera Cupu.


Autor: Porsche

Richard Meaden ve srovnávacím testu ostrých Porsche prohlásil: „Je jedno, jakou 911 řídíte, pokud vystartujete s 964 RS ve zpětném zrcátku, můžu vám zaručit, že až dojedete do cíle, stále tam bude.“

Pohled investora

Porsche vyrobilo celkem 2364 vozů. To je číslo, které mluví celkem jasnou řečí. Ještě před nějakými osmi lety se ceny 964 RS pohybovaly mezi 1,5 a 2 miliony korun. Dnes za tyhle peníze koupíte běžnou 964 Carreru 4 či Carreru 2. Verze RS nemá problém atakovat hranici 4 milionů korun. Musíme však dále rozlišovat mezi provedeními RS. Na spodnici hranici se pohybuje RS America, která měla výkon a sedadla standardní Carrery, tedy 250 koní a běžné látkové sedačky. Ameriku dále poznáte podle zadního křídla, airbagového volantu a klimatizace, nic z toho evropská verze RS neměla. Tohoto provedení bylo vyrobeno 701 kusů. Na pomyslném Olympu trůní provedení NGT, kterého se vyrobilo pouhých 290 kusů a prodávající se za něj nestydí žádat až 10 milionů korun. Nejlepší volbou je tedy evropské provedení RS, které už v tak omezené nabídce zaujímá nejširší zastoupení. Kupující tak získá auto, kterému bude nejlíp ve vyhřáté garáži nebo právě na závodním okruhu.

V očích neználků je 964 RS jenom nějaká stará 911 se závodními sedadly, pro fajnšmekry je to jedna z nejvíc cool devětsetjedenáctek. 

Podobné články:

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Napsat komentář