Fotogalerie: Bentley Continental Supersports (2017)

Fotogalerie: Bentley Continental Supersports (2017)

Můj život s Volvem – Odpočat po dlouhé cestě

V létě jsem na nějaký čas vyměnil „véšedesátku“ za větší Volvo V90 a vyrazil na golfový turnaj série European Tour až na sever Dánska do Himmerland Golf & Spa Resortu.

Zastoupení značky Volvo mi v rámci naší spolupráce umožnilo vyzkoušet nové Volvo V90. Design mě díky propracovaným tvarům, majestátným rozměrům téměř pět metrů na délku a uhrančivým světlometům symbolizující Thorova kladiva učaroval hned na první pohled. S dlouhou přídí, šířkou 2019 mm včetně zrcátek a výškou jen necelých 1,5 metru vypadá Volvo V90 navíc velice dynamicky. Už při první cestě po vyzvednutí auta jsem si užil bezprostřední reakce na sešlápnutí plynu motorizace s označením D5, tedy naftového čtyřválce se dvěma turby o výkonu 235 koní a zátahu 480 Nm.

Sbalil jsem se na turnaj, do kufru o objemu 560 litrů hodil golfový bag i s dalšími taškami, vyzvedl jsem caddyho a vyrazili jsme. Čekalo nás téměř 1100 km až na sever Dánska. Hned při prvních kilometrech jsem si všiml, že na to, jak je V90 velká a prostorná, tak je velmi snadno ovladatelná, podvozek je příjemně tuhý a i při vyšších rychlostech naprosto suverénní a komfortní. Chvíli jsem si zvykal na moderní technologie, tedy 9 palcovou dotykovou obrazovku, prostřednictvím které ovládáte prakticky vše. Prvně v životě jsem si vyzkoušel také adaptivní tempomat. Zpočátku je docela adrenalin sedět za volantem a čekat, až auto dojíždějící do kolony samo zastaví, nebo si hlídá vzdálenost od vozu před sebou. Při noční jízdě bylo zajímavé sledovat práci aktivních světlometů, která „vytmavují“ protijedoucí vozidla, abyste je neoslňovali. Po dojezdu do cíle jsem ocenil pohodlná sedadla a dokonce i jejich masážní funkci. Z auta jsem vylezl odpočatý, jako kdybych právě neujel 1100 kilometrů, ale jen 110.

Honzo, „nakousli“ jsme tvoji profesi profesionálního golfisty. Jak ses ke golfu vůbec dostal?

H: „Od mala jsem hrál stolní tenis. Prvně mě na golf vzal můj strýc v roce 2001, byla to pro mě velká neznámá, nic jsem o něm nevěděl, ale chytlo mě to a pak se i dařilo a koncem sezony 2014 jsem přestoupil k profesionálům. Díky podpoře sponzorů a lidí kolem mě se mohu plně věnovat profesionálnímu hraní a objíždět turnaje po celé Evropě. Na golfu jsem téměř každý den od rána do večera. Buď trénuju, nebo jezdím po turnajích. Nejbližší hřiště mám 21 kilometrů. Tréninku věnuju 6-8 hodin denně, 6 někdy i 7 dní v týdnu. Letos jsem odehrál 22 turnajů, což je 22 týdnů na cestách. Co se dá, objedu ve svém Volvu V60. Letos už jsme spolu najeli přes 45 tisíc kilometrů.“

Už se blíží start nové sezony, jak hodnotíš tu uplynulou?

H: „V loňské sezoně přišlo premiérové vítězství. Vyhrál jsem dva české turnaje. Z tuzemské sezony mám radost, ta byla úspěšná. Ale větší plány jsem měl na Evropské scéně. Tam se bohužel tolik nedařilo, přišlo několik dobrých výsledků, ale mířil jsem výš. Věřím, že si příští sezonu zlepším náladu.“

A jak se připravuješ na novou sezonu?

H: „Do konce roku 2017 jsem trénoval doma v Čechách, neustále pracuji na technice a kondiční přípravě, kterou bych si rád zpestřil i běžkařením, ale na sníh to moc nevypadá. V lednu se chystám na měsíční soustředění do Dubaje, kde se už budu naplno připravovat na sezonu 2018. V únoru pak vyrazím na první turnaje do Maroka. Příští rok bych se chtěl posunout zase dál ke svému cíli – hrát European tour. Chtěl bych se umístit do 50 místa v Road to Oman (žebříček Challenge tour) a stát se nejlepším českým golfistou.“

Partneři Jana Cafourka (FB):

Magazín evo 049 v prodeji

Na vybraných stáncích a čerpacích stanicích již najdete zbrusu nové číslo magazínu evo 049. A na co se můžete těšit?

Jak zabít nudu s BMW M3 Competition od Franty Vahaly…

Jaká zažil Jirka Švamberk překvapení s ostrým Hyundai i30 N…

Kia se pustila do nového segmentu a snaží se zbourat zažité stereotypy, co na to Lukáš Dittrich?

Franta Vahala vyzkoušel nové Subaru WRX STI a zamyslel se nad poslední šancí si jej pořídit…

280 koní v Alfa Romeo Giulia i Stelvio…

A s Mitsubishi se podíváte do divočiny…

 

 

 

 

 

TEST: Renault Mégane Grandtour GT

Letos na jaře jsme měli možnost několik měsíců řídit zajímavý kousek v podobě zcela nového kombíku od Renaultu s nejsilnějším zážehovým motorem.

Renault Mégane se dodává v provedení pětidvéřový hatchback, nebo jako prodloužené kupé se čtyřmi dveřmi a opět pětidvéřové kombi. Oproti hatchbacku je u kombi prodloužená nejen karoserie o 267 mm na celkových 4632 mm, ale i rozvor o délce 2711 mm. Ten je o 43 mm delší. Když k tomu připočtete šířku 1814 mm a zavazadelník od 521 do 1504 litrů, dostáváme se k hodnotám, za které by se před pár lety nemusel stydět vůz střední třídy.

Vynechme základní motory a pojďme se věnovat nejvýkonnější verzi. Kola přední nápravy pohání zážehové turbo o objemu 1,6 litru, výkonem 205 koní a nejvyšším točivým momentem 280 Nm. Zatímco nejvyššího výkonu dosahuje čtyřválec při 6000 otáčkách/min., točivého momentu již při 2400 ot./min. Výkon je přenášen prostřednictvím dvouspojkové sedmistupňové automatické převodovky EDC a Renault MÉGANE Grandtour  GT tak dosahuje nadprůměrného zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 s a nejvyšší rychlosti 230 km/h.

Co dělá tento vůz výjimečný ve své kategorii? To je především unikátní systém se všemi čtyřmi řízenými koly. Systém zajišťuje perfektní stabilitu a dokonalou přilnavost, za kterou by se nemusely stydět ledaskteré čtyřkolky. Řízení je přesnější a tužší než u předchozí generace a vy tak obklopeni sportovními anatomickými sedadly získáte s mnohými konkurenty nesrovnatelný prožitek z jízdy.

V základní konfiguraci je v ceníku u modelu Renault MÉGANE Grandtour GT cenovka 624 900 korun včetně daně. Již základní výbava verze GT je velmi bohatá a příplatkových položek není mnoho. Mezi těmi nejzajímavějšími figuruje například paket BOSE zahrnující navigaci a multimediální systém R-Link 2 a hudební systém BOSE Surround Sound System s nádherným čistým zvukem i z handsfree. Z dalších příplatků jmenujme Active emergency braking systém, adaptivní tempomat fungující celkem hladce nikoliv ukvapeně intenzivně, head-up display, speciální metalický lak Modrá Iron, či černo-modré čalounění GT anatomických sedadel v kombinaci kůže – alcantara. Sportovní sedačky mají výrazně tvarované bočnice a z zatáčkách vás pevně podrží na místě. Mezi příplatky ještě najdeme parkovací asistent a vyhřívaní předních sedadel. S tím vším se dostáváme na vcelku přijatelnou finální cenu 747 900 korun za plně vybavený model se sportovním duchem, natáčecí zadní nápravou a 205 koni.

Za dobu zápůjčky jsme najeli zhruba 10 tisíc kilometrů. Renault udává kombinovanou spotřebu 6,0 l/100 km. Svižným denním ježděním máme dlouhodobý průměr 7,2 litrů. Ale k udávané spotřebě se rozhodně dá přiblížit. S plně naloženým autem, se střešním boxem a v obsazení čtyř osob jsme vyrazili na prodloužený víkend na hory. Průměrnou spotřebu jsem vynuloval při odjezdu, po plynulé jízdě podle předpisů svítila při návratu na palubním počítači hodnota 6,8 l/100 km. Tímto bych rád poděkoval i panu Tomáši Böhmovi, který nám na poslední chvíli vytrhl trn z paty zapůjčením střešních nosičů a střešního boxu, kdy jsme den před odjezdem zhodnotili, že 521 l zavazadlového prostoru pro čtyři lidi stačit nebude. Bohužel jsem nepočítal s tím, že zatímco já budu mít včetně oblečení na lyže jednu průměrně velkou tašku, kolega tři podobné, a to s námi jely ještě dvě slečny.

 

S Renaultem MÉGANE Grandtour GT je radost jezdit, nastavení podvozku je příjemně tuhé, do zatáček se nenaklání a stabilitě navíc pomáhá systém 4 control, tedy natáčení zadních kol. Jen je potřeba si na fungování 4 control trochu zvyknout, v nižších rychlostech jdou zadní kola proti předním – zmenšuje se poloměr otáčení. Ve vyšších rychlostech se natáčí přední i zadní kola stejným směrem. Při zpomalení a zatáčení jsem zpočátku měl pocit, že mi zadek utíká, ale velmi rychle jsem si zvykl. Sportovní sedadla jsou příjemná, správná poloha za volantem se hledá sama. Ergonomie je dobrá, vše je tam kde zhruba předpokládáte.

Před řadičkou je ještě umístěno kouzelné tlačítko R.S. Drive. Po jeho stisknutí se výrazně zrychlí odezva plynového pedálu, ztuhne řízení, zhutní zvuk motoru a převodovka řadí až u červeného pole. Najednou jako když neřídíte pohodlný rodinný kombík, ale čistokrevný sportovní vůz. Mimo ostrého režimu si ještě můžete sami nastavit režim Individual. Já jsem dával přednost nastavení všeho mimo motoru do sportu a užíval jsem si bezprostředního spojení s autem a vcelku příjemnou spotřebu do 7 l/100 km.

Za zapůjčení vozu a příjemné chvíle za volantem děkujeme společnosti Renault Česká republika.

 

Napište svůj názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *