[Tisková zpráva] Celosvětový prodej vozů SEAT pokračuje v nepřetržitém růstu, který začal v roce 2013. Španělský výrobce automobilů uzavřel první pololetí letošního roku s výsledkem 216 500 dodaných vozů, což odpovídá nárůstu o 8,2 % v porovnání se stejným obdobím roku 2014 (200 100 vozů). Jedná se o nejlepší prodejní výsledek za první pololetí od roku 2007 a přispěla k němu vysoká poptávka po všech modelech.
Lídrem prodeje značky SEAT byl opět Leon. Prodeje kompaktního modelu vzrostly o 9,9 % na 86 300 vozidel, což je o 7700 více než v první polovině roku 2014 (78 600 vozů). Tempo udávalo kombi Leon ST, které zaznamenalo 45,9% zvýšení prodeje (celkem 30 900 vozů). ST má již 35,7% podíl na celkovém objemu prodeje modelové řady Leon. Kromě toho pokračovala ve svém růstovém trendu také Ibiza, jejíž prodeje dosáhly po nárůstu o 6,6 % hranice 84 500 vozidel. To je o 5400 vozů více než v prvních šesti měsících roku 2014. Také Alhambra zaznamenala velký pokrok a stala se třetím nejprodávanějším modelem značky SEAT. V důsledku nárůstu o 14,6 % bylo za první pololetí 2015 prodáno 13 100 vozů Alhambra.
Předseda představenstva společnosti SEAT Jürgen Stackmann zdůraznil, že značka pokračuje v pozitivním tempu růstu: Naše prodeje nepřetržitě rostou již třetím rokem v řadě. Jsme spokojeni se všemi modely v naší nabídce a jsme přesvědčeni o tom, že nám umožní pokračovat v růstu i v následujících měsících, přestože musíme pozorně sledovat vývoj na našich hlavních trzích.
Stackmann poukázal na to, že „uvedení nových modelů Ibiza a Alhambra potáhne vzhůru prodeje těchto modelových řad. Navíc pracujeme na představení dalších novinek v naší aktuální produktové řadě a připravujeme se na uvedení našeho kompaktního SUV v příštím roce“.
Španělsko, Německo, Itálie a Turecko v čele růstu
SEAT zvýšil v první polovině roku počet dodaných vozidel v západní Evropě o 9,0 % na 172 500 (2014: 158 300). Oživení automobilového trhu ve Španělsku a sezónní vlivy na prodej udržely tuto zemi i nadále v postavení největšího trhu značky SEAT s nárůstem o 20,3 % (47 200 vozů; 2014: 39 200). Dvěma nejprodávanějšími modely ve Španělsku byly Leon a Ibiza. V Německu SEAT prodal 44 900 vozidel (2014: 42 300), meziročně o 6,2 % více, a uzavřel první pololetí s 3% podílem na trhu a s umístěním v první desítce nejprodávanějších značek. Také prodeje v Itálii a Portugalsku potvrdily pozitivní směr vývoje a vzrostly o 37,2 % (celkem 9000 vozů; 2014: 6600), resp. o 18,1 % (celkem 4400 vozů; 2014: 3700).
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Ve střední a východní Evropě je pozoruhodný růst značky SEAT v České republice, která je jejím největším trhem v tomto regionu. V České republice vzrostly prodeje o 11,1 % na 4300 vozidel (2014: 3900 vozů). V Polsku byl nárůst ještě vyšší: o 33,5 % (celkem
4300 vozů; 2014: 3200). Výjimečných výsledků bylo dosaženo také v Mexiku (+10,6 %; 11 400 vozů), Turecku (+68,4 %; 6600 vozů) a Izraeli (+60,6 %; 5200 vozů). Všechny tři uvedené země jsou pro značku SEAT mezi deseti největšími trhy na světě.
Martorell vyrobil o 10,5 % více vozů
Závod Martorell uzavřel první polovinu roku s nárůstem výroby o 10,5 % v porovnání se stejným obdobím roku 2014. Celkem bylo vyrobeno 264 400 vozidel, tedy o 25 300 vozů více než v roce 2014 (239 100). Úspěch modelů SEAT vyráběných v Martorellu, společně s Audi Q3, upevnil postavení závodu SEAT jako největšího výrobce automobilů ve Španělsku. Výroba vozů SEAT v závodech Palmela (Portugalsko), Bratislavě (Slovensko) a Mladé Boleslavi (Česká republika) vzrostla v prvním pololetí o 8,1 %. SEAT tak v těchto zemích vyrobil celkem 35 900 vozidel (2014: 33 200).
Podobné články:
- SEAT vylepšil v roce 2014 hospodářský výsledek o 56 procent
- Volkswagen je nejprodávanější importovanou značkou na českém trhu
- Peugeot v ČR opět navýšil prodeje, celkový letošní nárůst činí 10 %
- SEAT investuje 3,3 miliardy EUR do výroby, výzkumu a vývoje
- V květnu byl tržní podíl značky Peugeot v ČR nevyšší za posledních 12 měsíců