Vyberte možnost Stránka

Fotogalerie: BMW M4 DTM Champion Edition

Fotogalerie: BMW M4 DTM Champion Edition
reklama Suzuki
Hyundai KONA Electric zapsána do Guinnessovy knihy rekordů a bude se vyrábět v České republice

Hyundai KONA Electric zapsána do Guinnessovy knihy rekordů a bude se vyrábět v České republice

Zápis do Guinnessovy knihy rekordů (GUINNESS WORLD RECORDS™) se podařil v kategorii „Nejvyšší nadmořská výška dosažená v elektromobilu“

Hyundai KONA Electric je prvním elektricky poháněným SUV, jež zdolalo tibetský průsmyk Sawula v nadmořské výšce 5731 metrů. Tím překonalo předchozí rekord v kategorii elektromobilů, který činil 5715,28 metru nad mořem.

S. Kim, generální ředitel společnosti Hyundai Motor India, k tomuto nevšednímu výkonu uvedl: „Na zápis modelu Hyundai KONA Electric do prestižní Guinnessovy knihy rekordů můžeme být všichni opravdu hrdí a pro HMIL je to pozoruhodný výkon. Model KONA Electric přinesl elektrickou revoluci a zbořil různé mýty kolující o elektromobilech. Je opravdovým ztělesněním progresivního ducha značky Hyundai. Elektromobil KONA Electric prokázal v nejnáročnějším terénu na světě, v rámci mise ‚Emission Impossible‘, svou vytrvalost, a to bez kompromisů díky svým vynikajícím provozním vlastnostem.“

Rekordní jízda modelu KONA Electric potvrdila spolehlivost tohoto elektromobilu i v extrémních podmínkách. KONA Electric během expedice podávala výkony opravdového SUV, a to i v nepříznivých povětrnostních podmínkách, jakými jsou nízké teploty, vytrvalé sněžení a zledovatělá vozovka. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) zajistil elektromobilu KONA Electric bezpečnou stabilitu na jakémkoli povrchu. Ekologický vůz se stal prvním elektromobilem v tak vysoké nadmořské výšce díky své vyspělé technice a vynikajícím provozním vlastnostem.

Elektromobil KONA Electric byl při výjezdu na tibetský průsmyk Sawula v nadmořské výšce 5731 metrů nabíjen v noci o přestávkách, výhradně praktickou standardní přenosnou nabíječkou, která se dodává společně s vozidlem. Ani při jízdě do strmých stoupání ve vysokohorské krajině nedocházelo k poklesu výkonnosti. V klesáních přicházel ke slovu chytrý systém rekuperace kinetické energie, který prodlužoval dojezd vozidla.

Překonání rekordu dokládá mimořádnou úroveň provozních vlastností a výkonových parametrů elektromobilu KONA Electric, a to včetně velmi dlouhého dojezdu, na který se mohou řidiči spolehnout i v extrémních povětrnostních a geografických podmínkách.

Hyundai Motor zvýší dodávky vozů Kona Electric pro Evropu a zkrátí tak čekací dobu zákazníků

  • Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích zahájí od března 2020 výrobu elektromobilů Kona Electric
  • Hyundai tím dosáhne výrazného zkrácení dodacích lhůt vozů Kona Electric v Evropě
  • Zaměřením se na uspokojení poptávky zákazníků se Hyundai může stát největším dodavatelem vozidel s nulovými emisemi v Evropě, když bude mít v roce 2020 možnost nabídnout více než 80 000 kusů vozů tří modelových řad

Při stále rostoucí poptávce po vozidlech s nulovými emisemi společnost Hyundai Motor ztrojnásobí dostupnost svého vozu Kona Electric pro zákazníky v Evropě. Od března 2020 zahájí jeho výrobu ve svém českém výrobním závodě a zvýší stávající dodávky ze svého závodu v Ulsanu v Jižní Koreji. Tím se výrazně zkrátí dodací lhůty pro zákazníky v Evropě.

Rozhodnutí vyrábět vozy Kona Electric v Evropě bylo učiněno s cílem lépe vyhovět evropským zákazníkům značky Hyundai . Od zahájení prodeje v roce 2018 překonala poptávka po vozech Kona Electric očekávání. Cílem zvýšení kapacity její výroby je držet krok s rostoucí poptávkou.

V roce 2020 bude společnost Hyundai schopna dodat evropským zákazníkům více než 80 000 kusů vozidel s nulovými emisemi, přičemž se bude jednat o vozy Kona Electric, IONIQ Electric a o vůz NEXO poháněný vodíkovým palivovým článkem. Při tomto vývoji Hyundai očekává, že se v roce 2020 stane největším dodavatelem vozů s nulovými emisemi v Evropě.

„Nasloucháme našim zákazníkům a učinili jsme toto rozhodnutí, abychom uspokojili rostoucí poptávku po našich elektrických vozidlech. Se stále rostoucím počtem lidí, kteří se zajímají o dopad výběru svého vozu na životní prostředí, vidíme na evropském trhu obrovský potenciál pro elektromobily, “řekl Dong Woo Choi, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „To odráží naše progresivní myšlení a posílí naše postavení lídra v mobilitě budoucnosti.“

Stejně jako se svými průkopnickými modely s nulovými emisemi, je společnost také lídrem v oboru  co se týká šíře nabídky elektrifikovaných technologií v nabízených vozech. S nabídkou od 48 voltových mild hybridů přes plně hybridní (HEV) až po plug-in hybridní (PHEV) je Hyundai dlouhodobě považován za lídra mezi výrobci ve snaze o zpřístupnění mobility budoucnosti široké veřejnosti.

Kona Electric byla v médiích mnohokrát označena za průlomový automobil. Byl to první model prodávaný v Evropě, který nabízel populární typ SUV karoserie v kombinaci s elektrickým pohonem a dlouhým dojezdem, čímž se stala významným impulzem k nákupu pro zákazníky, kteří vybírají elektrický vůz. S řadou vylepšení, která byla nedávno představena, nyní poskytuje zákazníkům ještě více výhod, včetně rychlejšího třífázového nabíjení na mnoha evropských trzích, nové funkce dálkového ovládání a správy vozu Hyundai Bluelink® a nového volitelného navigačního systému se středovým displejem velikosti 10,25-palců.

Foto: Hyundai

Maserati Quattroporte pro prezidenta

Maserati Quattroporte pro prezidenta

Před čtyřiceti lety obdržel italský prezident Sandro Pertini darem vůz Maserati Quattroporte.

Značka Maserati byla odjakživa známá svými výjimečně luxusními, elegantními a výkonnými vozy. Všechny tyto vlastnosti reprezentuje i model Quattroporte, který byl vybrán jako oficiální vůz italského prezidenta.

14. prosince 1979 obdržel italský prezident Sandro Pertini darem vůz Maserati Quattroporte 3. generace s automatickou i manuální převodovkou. Slavnostního předání, které se uskutečnilo v římském paláci Qurinal, se zúčastnil ministr průmyslu a obchodu Antonio Bisaglia, a také výkonný ředitel Maserati Alejandro de Tomaso.

Maserati Quattroporte 3. generace (1979) navržené Giorgettem Giugiarem byl první zcela nový vůz navržený během období, kdy de Tomaso společnost řídil (1976–1993), a jeho linie se inspirovaly první verzí Quattroporte z roku 1963, ačkoli měl vůz méně sportovní a spíše formální charakter.

Pro Quattroporte 3. generace byl charakteristický vylepšený luxusní interiér.

Vůz měl motor V8 ve variantách 4,2 l s 255 koňskými silami a 4,9 l s 280 koňskými silami a dosahoval nejvyšší rychlosti 220 km/h. Automobil byl na trhu od roku 1979 až do roku 1990 a během této doby se prodalo celkem 2145 kusů.

reklama Isuzu

V roce 1986 byla na trh uvedena verze „Royale“ s vylepšeným interiérem včetně měkkých kožených sedadel a s okázalým využitím ořechového dřeva na palubní desce a dveřních panelech. Velmi specifickým prvkem byl radiotelefon v přihrádce mezi předními sedadly a malý vyklápěcí stolek v zadních dveřích. Vůz Quattroporte Royale byl vybaven výkonným 4,9litrovým motorem V8 s výkonem 300 koňských sil a v této výbavě bylo vyrobeno pouze 51 kusů.

V roce 1982 generální sekretariát italského prezidenta u společnosti Maserati objednal pro hlavu státu výrobu obrněného vozu Quattroporte.

V roce 1983 modenská firma dodala prezidentovi Sandru Pertinimu vůz Quattroporte v „tmavé akvamarínové“ barvě s béžovým sametovým interiérem, který tento prezident využíval při výkonu své funkce.

Do výbavy vozu patřil i velký popelník s držadlem na dýmku mezi zadními sedadly – tento prvek si vyžádal sám prezident a společnost Maserati kvůli tomu musela speciálně upravit zadní sedadla. Mezi další prvky výbavy patřil bar, telefonní systém a interkom pro komunikaci s lidmi vně vozu.

Kabina vozu byla plně obrněná a měla neprůstřelný plášť z pevné manganové oceli. Obrněná byla i okna vozu vyrobená z 31 mm silného polykarbonátu. 4 z nich byla elektronicky ovládaná.

Část střechy nad zadními sedadly se také dala elektronicky otevřít, aby se mohl prezident během jízdy postavit a pozdravit davy. Aby byl tento postoj bezpečnější a pohodlnější, bylo na zadní stranu pravého předního sedadla nainstalováno speciální madlo.

Italská hlava státu používala Quattroporte 3. generace při všech veřejných akcích včetně své historické návštěvy továrny Ferrari v Maranellu 29. května 1983. Etiketa pro takovou příležitost si žádala, aby hostitel Enzo Ferrari k vozu po jeho vjezdu do továrny přistoupil. Ferrari ovšem zůstal nehybně stát na místě asi 10 metrů od vozu. Tou dobou již postarší prezident Pertini vystoupil z vozu Quattroporte a došel k šéfovi Ferrari.

Enzo Ferrari se kvůli dlouhodobé rivalitě vládnoucí mezi jeho značkou se vzpínajícím se koněm a vozy s trojzubcem v logu ani nepohnul.

V 80. letech minulého století si Quattroporte 3. generace vybralo jako svůj dopravní prostředek ještě několik dalších slavných osobností. Snad nejznámější z nich byl modenský tenor Luciano Pavarotti a existuje dokonce několik slavných fotografií tohoto zpěváka v jeho voze Quattroporte před milánskou operou La Scala.

Il tenore Luciano Pavarotti davanti alla Scala con la Maserati Quattroporte III Tipo AM 330

Quattroporte je i dnes oficiálním vozem italského prezidenta – letos na Den republiky, který se slaví 2. června, použil současný prezident Sergio Mattarella vůz Quattroporte 6. generace v barvě „Blu Istituzionale“ speciálně vytvořené společností Maserati. Interiér vozu je v odstínu „Black Piano“ (černé lakované dřevo) v kombinaci se zrnitou kůží Pieno Fiore. Zvláštní péče byla věnována zvukotěsnosti kabiny, aby měli cestující uvnitř ten nejvyšší komfort za všech okolností. Na zadní konzoli je umístěn oficiální emblém Italské republiky. Vůz Quattroporte vyrobený pro italského prezidenta byl speciálně upraven tak, aby splňoval ty nejvyšší bezpečností normy pro státnické automobily.

Pohání ho slavný motor biturbo V8 s výkonem 530 koňských sil a maximálním točivým momentem 650 Nm.

Pokračuje tak v tradici vozů Maserati dodávaných speciálně prezidentům Itálie.

 

Technické údaje

Model Quattroporte 4,2 Quattroporte 4,9 Quattroporte Royale
Kód modelu Tipo AM330 Tipo AM330/49 Tipo AM330/49
Typ karosérie 4dveřový, 5sedadlový sedan 4dveřový, 5sedadlový sedan 4dveřový, 5sedadlový sedan
Design Giugiaro Giugiaro Giugiaro
Podvozek Podvozek na ocelové platformě Podvozek na ocelové platformě Podvozek na ocelové platformě
Pohotovostní hmotnost 1780–1975 kg 1780–1975 kg 1780–1975 kg
Konfigurace motoru 90° V8, dvojitý vačkový hřídel v hlavě 90° V8, dvojitý vačkový hřídel v hlavě 90° V8, dvojitý vačkový hřídel v hlavě
Zdvihový objem 4136 cc 4930 cc 4930 cc
Maximální výkon 255 koňských sil při 6000 ot./min 280 koňských sil při 5600 ot./min 300 koňských sil při 5800 ot./min
Nejvyšší rychlost 215 km/h 220 km/h 230 km/h

 

Zdroj: Scuderia Praha

 

KALENDÁŘ PIRELLI 2020 VYDRAŽEN

KALENDÁŘ PIRELLI 2020 VYDRAŽEN

„Máme za sebou již devatenáctou dražbu kalendáře Pirelli. Výtěžek 111 111 Kč bude věnován Masarykovu onkologickému ústavu v Brně. Rád bych poděkoval všem účastníkům dražby a především štědrému vítězi společnosti IMPORTO.cz. Jsem potěšen, že se znovu podařilo propojit téma kalendáře Pirelli s konkrétní pomocí a příspěvkem na léčbu onkologických pacientů“, uvádí Zdeněk Vacl, marketingový manažer společnosti Pirelli Tyre Czech.

„Rubrika Xman.cz, kde se aukce odehrávala, zaznamenala v den dražby nárůst reálných uživatelů o 60 procent oproti dosavadnímu prosincovému průměru. O články a fotogalerie věnované kalendáři Pirelli byl v prosinci mimořádný zájem, celkem společně během celého měsíce vygenerovaly 1,9 milionu pageviews,“ uvedl ke statistikám Tomáš Ventura, zástupce šéfredaktora serveru iDNES.cz

Celosvětové odhalení unikátního kalendáře Pirelli 2020 se odehrálo v italské Veroně 3. prosince s tématem „Hledání Julie“. Tvůrcem kalendáře o 132 stranách se stal známý italský fotograf Paolo Roversi. V České republice proběhlo představení kalendáře o týden později, tedy 10. prosince, v renesančních prostorách Martinického paláce za účasti Zuzany Vejvodové v roli moderující Julie, novinářů, zástupců Masarykova onkologického ústavu a dalších hostů.

Zdroj: Pirelli

Foto: Ivo Wartalský

Napište svůj názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *