10 nejlepších sportovních aut pro rok 2014

Pokud nechcete zůstat pozadu, pak pro letošek budete muset „přezbrojit“ váš vozový park. Každé auto z této desítky vám zaručeně vykouzlí úsměv na tváři při jízdě po silnici, ale marné nebude ani na okruhu. Ve výběru najdete Němce, Japonce, Brity, Italy i Američany. Že by světová válka výkonů? To si pište.

Aston Martin V12 Vantage S

V12 – 6,0 l – 421 kW (573 k) – 1665 kg

Novým a zároveň „nejstarším“ autem z naší desítky je Aston Martin, jehož design a platforma pamatují dobu, kdy byly Britské ostrovy součástí kontinentu Pangea. U Aston Martinu však pravidelně oprašují karoserii, aby byla vždy lesklá a svěží a jako bonus přidají karbonové doplňky, spoilery, průduchy a nakonec to prohlásí za limitovanou edici. Když si zákazníci rozebrali model V12 Vantage, Aston Martin tento model trochu vylepšil a nazval jej V12 Vantage S.

Jaguar F-Type R

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

V8 kompresor – 5,0 l – 404 kW (550 k) – cca 1550 kg

Když z Coventry vyletěla raketa jménem F-Type, mířila rovnou na Stuttgart, aby sestřelila Porsche 911. Na kritiku, že F-Type je jen roadster, odpověděl koncem loňského roku Jaguar verzí coupé, která se letos bude ucházet o vaší přízeň. Vrcholem nabídky je právě model R.

SRT Viper TA

V10 – 8,4 l – 470 kW (640 k) – 1520 kg

Všechna auta v této desítce mají velké silné motory, ale jen Viper má písty jak tupláky z Octoberfestu. Označení TA znamená Time Attack, takže aby Viper mohl zajíždět dobré okruhové časy, museli se inženýři Dodge podívat na jeho podvozek. Oproti standardnímu Viperu má verze TA pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, jiné tlumiče, pružiny a stabilizátory. Aerodynamika je rovněž optimalizovaná a nějaká ta přebytečná kila se taky podařilo shodit. Viper TA vznikl v počtu jen 33 kusů.

Chevrolet Corvette Z06

V8 kompresor – 6,2 l – 460 kW (625 k) – cca 1400 kg

„V neděli závodíme, v pondělí prodáváme“, tak zní zaklínadlo Chevroletu, které uplatňuje v případě modelu Corvette. Ze společného vývoje civilní Z06 a závodní C7.R těží zákazníci, kteří místo kroužení v nákupních centrech raději krouží po okruzích. Minulá Z06 měla atmosférický sedmilitr, novinka má skoro o litr menší objem, ale tento deficit vynahrazuje přeplňováním. Až budete chtít nejlepší sporťák made in USA tak víte, kam zajít.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Mercedes-Benz SLS-AMG GT Final Edition

V8 – 6,3 l – 435 kW (591 k) – 1730 kg

Nestihli jste si koupit SLS-AMG Black Series? Nevadí, je tu SLS-AMG GT ve finální edici, která udělá tečku za tímto modelem. Dost možná je právě tahle verze tím nejlepším SLS-AMG vůbec, Mercedes totiž u verze GT překalibroval převodovku, tlumiče a nepatrně zvedl i výkon motoru. Z Black Series se trochu křečovitě snažili udělat okruhové auto. Máte-li rádi vítr na pleši, pak volte verzi roadster.

Porsche 911 GT3

B6 – 3,8 l – 349 kW (475 k) – 1430 kg

Pokud s Porsche 911 Carrera pravidelně navštěvujete okruhy, pak dříve či později dospějete k závěru, že nutně potřebujete GT3. To je fakt. Ostatně, tímto vývojem si prošla celá plejáda nadšených řidičů před vámi. Výbava Club Sport zahrnující bezpečnostní rám a skořepinová sedadla vám z peněženky vycucne další zlaťáky, ale do gététrojky by měla být povinná.

Nissan GT-R Nismo

V6 bi-turbo – 3,8 l – 441 kW (600 k) – 1775 kg

Když se v roce 2008 rozhodl Nissan vyvážet wasabi s obchodním názvem GT-R do celého světa ve velkém, připravil bezesné noci ostatním výrobcům sportovních aut. A bezesné noci měli i lidé, kteří si najednou uvědomili, že mohou mít výkony supersportu za cenu dobře vybavené Audi. Bylo jen otázkou času, než si GT-R vezme do parády tovární specialista na závodní vozy. Potom co se u Nismo zdrželi nesmyslným Jukem, se mohli věnovat nejprve coupé 370Z a nakonec i gétéerku. Za něj si však solidně připlatíte.

Maserati GranTurismo MC Stradale

V8 – 4,7 l – 338 kW (460 k) – 1700 kg

Jste zodpovědný otec, který potřebuje čtyřmístné auto na rozvoz dětí do školy, ale z myšlenek na béžové kombi vám naskakuje kopřivka? Pak je vám souzeno tohle Maserati. Manželka bude ráda za kufr o objemu 320 l, vy budete rád za atmosférický motor o objemu 4,7 l s výkonem 460 koní v 7000 otáčkách. MC Stradale je asi ten nejlepší kompromis mezi cestovním GT a hardcore autem.

Ferrari 458 Speciale

V8 – 4,5 l – 445 kW (605 k) – 1290 kg

458 Speciale má předělané úplně všechno, takže v porovnání se 458 Italia, ze které vychází, vypadá jako úplně jiné model. Aktivní aerodynamika, jiné díly v motoru, překalibrovaná převodovka, jinak nastavené elektronické systémy, upravený podvozek, jiné brzdy, kola a pneumatiky. Protože se na kobercích a tlumících materiálech šetřilo, dostala se tahle špageta s váhou na necelých 1300 kilogramů.

Lamborghini Huracan LP610–4

V10 – 5,2 l – 448 kW (610 k) – 1422 kg

Lamborghini vyrábí v poslední době strašně ostrá auta. Nejen výkonově, to dělá odjakživa, ale i designově. Při představě, že bychom měli holou rukou pohladit křivky nového Huracanu, máme strach, abychom se nepořezali. U Lamborghini by mohli pořádat semináře na téma, jak udělat auto, které vypadá rychle, i když bude stát u chodníku. No a jakmile se dá do pohybu, pak je za tři sekundy na stovce, za dalších sedm na dvou stech a dech mu dojde ve 325 km/h.

Speciální host: nekompromisní Caterham 620R

R4 kompresor – 2,0 l – 228 kW (310 k) – 545 kg (!)

Podobné články:

Napsat komentář