Co dělat, když starému modelu dochází dech? Osvěžit jej závodním zbarvením a říkat o něm, že je to další speciální model. Nějakou dobu to fungovat může, ale Aston Martin už trochu přetahuje. Novinka s názvem N430 je toho jasným důkazem.
Kdyby byl vůz Aston Martin V8 Vantage ženou, pak by to byla „štramanda“ ve věku tak 45–50 let. Pořád kus, ale již s vyhlazenými vrásky od šikovného plastického chirurga. Vloni touhle dobou představil Aston Martin Vantage SP10, model, který měl to nejlepší z osmiválcových modelů Vantage. Kdyby byl posledním modelem této řady, pak by to byla důstojná tečka. Jenže Aston svůj stávající V8 Vantage nehodlá poslat do důchodů. Připomínáme, že V8 Vantage se představil v roce 2003, od roku 2005 se vyrábí.
Pro letošek přicházejí s verzí N430, která se snaží odkázat na sportovní dědictví značky. Zelenou metalízu tak doplňují žluté detaily viz lakování kolem masky chladiče – typické pro závodní vozy Aston Martin. Pak zde máme grafitově šedá kola a sportovní výfuk. Žlutá se dostala i do interiéru ve formě prošívání. Čekáte závodní sedačky, čtyřbodové pásy, hasicí přístroj, bezpečnostní rám, zvýšený výkon motoru nebo lepší podvozek? Toho se nedočkáte. Z pohledu techniky je to starý známý V8 Vantage S s motorem 4,7 l o výkonu 320 kW (436 k) spojený s manuální šestistupňovou nebo automatizovanou sedmistupňovou převodovkou. Místo závodního vybavení najdete v kabině audiosystém Bang&Olufsen BeoSound s výkonem 1000 W.
Je vám osm válců málo? Čtěte Aston Martin V12 Vantage S
Závěr
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Pokud jste sběrateli automobilů Aston Martin, pak se vám tento model bude hodit do sbírky. K mání od září 2014 za cenu od £ 89 995.