S příchodem lyžařské sezóny budou mnozí z vás řešit otázku přepravy snowboardů a lyží. Ptáte se sami sebe, jak se pohodlně poskládat do automobilu i se zimní výbavou? Odpověď hledejte v našem článku věnovanému střešním nosičům a autoboxům.
Potřeba lidí stále něco převážet je neutuchající. Ne každý má však dostatečně velký vůz, který je schopen pojmout všechna zavazadla při cestě na dovolenou. Popravdě řečeno i do velkého vozu nevměstnáte bagáž pro celou rodinu včetně kol nebo lyží a snowboardů. Řešení je dvojí, buď zůstat doma, nebo vybavit auto příslušným střešním nosičem. Výběr je dnes opravdu široký a není problém se dobrat kvalitního sortimentu za rozumnou cenu. Standardem pro střešní boxy by měl být UV stabilizovaný ABS plast, důmyslné provedení a samozřejmě zabezpečení zámky či centrálním zámkem.
Tyto boxy jsou buď dlouhé, ideální pro přepravu lyží či krátké, vhodné například pro přepravu dětských kočárků. Boxy se dají namontovat na jakékoliv vozidlo vybavené střešním nosičem. V případě dlouhých střešních boxů je třeba mít na paměti, že páté dveře automobilu (má-li je vůz) není možné otevřít zcela do horní polohy. Klasické příčné nosiče tak mohou nést zmíněné střešní boxy, popř. nosiče lyží, snowboardů či kol. Kdo nechce přepravovat kola na střeše, má možnost volby. Lze je totiž přepravovat i na nosičích namontovaných na kufrové dveře nebo na tažném zařízení. Přeprava kol na tažném zařízení je uživatelsky nejpřátelštější. Pamatujte, že při výběru jakéhokoli nosiče je nutné, aby konkrétní nosič byl v souladu s daným typem automobilu.
Jak přepravovat sportovní vybavení?
Lyže a snowboardy – v automobilu je-li vybaveno ski-vakem, na střešním nosiči nebo na střešním nosiči v autoboxu
Kola – na nosiči kol – varianty: střešní, na pátých dveřích nebo na tažném zařízení
Vodní sporty – střešní nosiče se specifickými držáky, surfboxy
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Střešní nosiče rozlišujeme na podélníky, příčníky a přepravní koše (+ další specializované)
Autoboxy jsou v krátkém (do 160 cm) a dlouhém (nad 160 cm) provedení + autoboxy na přepravu surfů (tzv. surfboxy)
Ptali jsme se
Na střešní nosiče jsme se zeptali pana Vladimíra Böhma, jednatele společnosti Střešní nosiče BöHM (http://www.stresninosice.cz/)
O jaký produkt je v současnosti největší zájem?
Pokud letos napadne nějaký sníh, tak to budou sněhové řetězy, střešní boxy, nosiče lyží.
Jaké je Vaše doporučení pro sportovní vůz a naopak luxusní SUV, co se týká značky, produktu, řešení?
Záleží, o jaké přání zákazníka jde, ale především můžu doporučit značku Thule, vyrábí většinu nosičů pro spoustu typů aut.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Na některých autoboxech je uveden údaj o maximální rychlosti. Přestože to bývá 130 km/h, autoboxy jsou testovány na větší rychlost i zátěž. Dá se rychlost 160 km/h považovat ještě za bezpečnou pro cestování s autoboxem?
160km/h bývá považováno za maximální relativně bezpečnou rychlost se střešním boxem, ale s ohledem na to kolik box přesahuje nad čelní sklo. Pokud přesahuje dost, mluvíme tedy především o karoserii typu sedan, může se vztlaková síla, která působí na střešní nosič a odlehčuje tak přední nápravu, pohybovat klidně okolo 300kg.
Jaký způsob přepravy lyží považujete za nejlepší?
Nejlepším způsobem je přeprava lyží ve střešním boxu nebo v autě, pokud má přípravu od výrobce pro přepravu lyží, tzv. ski-vak.
Vývoj automobilů a vše co s nimi souvisí, kráčí mílovými kroky kupředu. Jak moc se změnily střešní nosiče v posledních několika letech?
Především se změnil tvar tyčí u střešních nosičů, dostaly tvar leteckého křídla, aby neobtěžovaly posádku vysokým hlukem, který některé nosiče při jízdě běžně vydávají.
Na jaký nejexotičtější vůz jste prodávali popř. montovali střešní nosiče?
Montovali jsme nosič na Pontiac Firebird známý z filmu KnigtRider, nebo na Porsche Cayenne v úpravě Techart Magnum, to auto mělo asi 700 koní.
Velkou výhodou je vlastní výroba, tedy naše značka nosičů BöHM, kdy jsme schopni namontovat nosič třeba na BMW X5, které nemá z výroby přípravu pro nosiče, potom nás oslovují i autosalony BMW, neboť prodejci nemají zákazníkovi co nabídnout. Další zajímavostí je třeba Mercedes S-klasse na který firma Thule nenabízí žádný nosič, díky tomu nám pěkně narostl prodej nosičů BöHM pro tento vůz.
Odkdy se sila meri v kilogramech?
Možná od doby Vámi vzpomínaného pana Newtona. Přejato z Wikipedie:
Newton ([ˈnjuːtən] IPA) je základní jednotka síly. Jedná se o odvozenou jednotku soustavy SI, rozměr v základních jednotkách je kg⋅m⋅s−2.
Síla 1 newton je taková síla, která udělí volnému hmotnému bodu o hmotnosti 1 kg zrychlení 1 ms−2.
Newton je rovněž jednotkou váhy, tj. síly působící mezi dvěma tělesy v důsledku gravitace. Hmota 1 kg poblíž zemského povrchu má tíhu zhruba 9,81 N (±1 % zejména v závislosti na zeměpisné šířce). (Pomocí tíhy tělesa o hmotnosti 1 kg byla také definována dřívější jednotka síly kilopond.)
Tudíž těleso o hmotnosti 101,94 gramů je k Zemi přitahováno silou jednoho Newtonu.
No každopádně autor článku nezná pravopis …
A kde z toho plyne, že se síla měří v kg, pane umím ctrl+c,ctrl+v z wikipedie?
Plyne to z toho v posledním řádku a většině BFU řekne více 1 kilogram, než 1 Newton 🙂
Ne to opravdu neplyne. Síla se neudává v kg, stejně jako se neudává v pascalech a dalších vztažných jednotkách a jestli si něco BFU představí nebo ne na tom nic nemění ani s tím nijak nesouvisí 🙂
Autor ma problemy i s jednotkami vykonu. Udavat vykon v konich je na zvraceni. Jsou sice i horsi veci, napriklad udavat vykon v BTU/h (british thermal unit per hour), to se tady nastesti nevyskytuje.
Tady se musím silně ohradit – v článku je ROZHOVOR, kde dotazovaný uvedl výkon automobilu v koních, nikoli autor článku! Já naopak ve svých článcích uvádím výkon primárně v kilowattech, v kartách vozů viz záložka „Značky“ je výkon automobilů taktéž udáván v kW. Mimochodem, samotní výrobci automobilů udávají výkony svých vozů v koňských silách (a samozřejmě i v kW). V automobilové branži se výkon v „koních“ stále používá a mezi automobilovými nadšenci se používá výhradně!
Co se síly působící na střešní nosič týče, tak to zřejmě nebylo správně interpretováno (opět odpověď dotazovaného viz rozhovor). Působící síla by odpovídala závaží o hmotnosti 300 kg.