reklama Suzuki

Nosiče kol na střeše jsou dost možná více vidět, nosiče na tažném jsou ale pro mnohé stále praktičtější variantou. Umožňují totiž pevnější přichycení kol, která se na střeše mohou vzhledem k velké páce volněji hýbat, například při ostřejších zatáčkách a to zejména u méně kvalitních nosičů.

Vozit na autě kola už dnes není nic zvláštního. Zvyklo si na to hodně lidí a neustále se počet nosičů kol na autech zvyšuje. Je to dáno určitě také tím, že cyklistika jako sport se stále více rozšiřuje a je dostupnější stále více lidem. Je tedy lákavé vzít kola a rodinu a vyrazit na dovolenou nebo na výlet.

K tomu se využívají buď střešní nosiče, nebo nosiče za auto. Druhá varianta nabízí rovnou dvě řešení. Jednak jsou to samozřejmě nosiče kol na tažné zařízení, které mnoho lidí považuje za nejideálnější alternativu pro přepravu kol, nebo nosiče kol na zadní dveře, které ale nejsou tolik rozšířené, i když jsou vlastně univerzální na auta, která nemají ani tažné ani střešní nosič. Na druhou stranu je možné je ale přichytit pouze na hatchbacky nebo kombíky.

reklama Isuzu

Tažné zařízení – lepší než střešní nosič?

Nosiče kol na střeše jsou dost možná více vidět, nosiče na tažném jsou ale pro mnohé stále praktičtější variantou. Umožňují totiž pevnější přichycení kol, která se na střeše mohou vzhledem k velké páce volněji hýbat, například při ostřejších zatáčkách a to zejména u méně kvalitních nosičů. Kola na nastojato střeše také způsobují zvýšení spotřeby paliva, udává se přibližně o litr na sto kilometrů. Zatímco u kol uchycených na tažném zařízení nedochází k tak markantnímu navýšení spotřeby. Argumentem proti sice bývá, že není možné dostat se do kufru, když jsou kola naložena, což je sice pravda, ale jakmile kola sundáte, máte kufr opět bez problému přístupný. Ani při použití nosiče na páté dveře není kufr přístupný, byť teoreticky byste mohli dveře otevřít i s koly. Kdo si ale troufne takto zatěžovat zavěšení zadních dveří. Samozřejmostí je u nosiče na tažné zařízení také přepojení elektroniky, světel a pořízení druhé poznávací značky.